وقتی به جوانان اعتماد شود؛

مجموعه فرهنگی مرصاد؛ بازوی توانمند کادر درمان در روزهای سخت

مجموعه فرهنگی مرصاد که با هدف یاری رسانی به مردم تشکیل شده در ایام کرونا بازوی توانمندی برای کادر درمان بوده و اعضای آن به صورت جهادی در خدمت بیماران کرونایی هستند.
تصویر مجموعه فرهنگی مرصاد؛ بازوی توانمند کادر درمان در روزهای سخت

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، کرونا؛ نام بیماری است که این روزها مهمان ناخوانده بسیاری از خانواده های جهان و ایران بوده و بالغ بر یک سال و نیم از حضورش در کشورمان می‌گذرد.

این ویروس منحوس در این مدت هموطنان زیادی را به دام خود انداخته و خانواده های زیادی را هم داغدار کرده است اما از همه این تلخ کامی ها که بگذریم این بیماری توانسته جلوه های زیبایی را هم از همدلی و انسان دوستی به منصه ظهور بگذارد.

اتفاقات خوبی نظیر فداکاری کادر درمان از پزشک و پرستار تا نیروهای خدماتی، اجرای طرح کمک های مومنانه و حضور گروه های جهادی در خط مقدم مبارزه با کرونا تنها بخشی از زیبایی های کرونایی است.

مجموعه فرهنگی مرصاد که با هدف یاری رسانی به مردم تشکیل شده یکی از مجموعه قرارگاهی مردمی شهر یزد است که در دوران کرونا خوش درخشیده و بازوی توانمندی برای کادر درمان بوده است

البته فعالیت های این مجموعه تنها به خدمت رسانی به بیماران کرونایی ختم نشده و در زمینه های دیگر نیز از جمله زمینه فرهنگی فعالیت های خوبی داشته است.

خبرنگار پرسون به بهانه یک سالگی این مجموعه جهادی_ فرهنگی‌ و خدمات درخشان آن به سراغ مسئول جوان، خوش فکر و پرتلاش آن رفته تا بیشتر با این مجموعه و سلسله اقداماتش آشنا شویم.

محمد دهقان بنادکی با بیان اینکه مجموعه فرهنگی مرصاد سال گذشته و با هدف خدمتگزاری به مردم به ویژه اقشار آسیب دیده پایه گذاری شده گفت: با توجه به شیوع کرونا و فشار مضاعف بر روی کادر درمان در این ایام یکی از مهمترین اقداماتی که در دستور کار قرار دادیم بحث حضور و کمک رسانی به بیماران کرونایی بود که بر همین اساس با درخواست بیمارستان ها، اعضا در آنجا حضور یافته و در شیفت های صبح و عصر به بیماران کرونایی خدمت گذاری کردند و البته هر زمان نیاز باشد این اقدام صورت خواهد گرفت.

وی تهیه بسته های معیشتی، حضور در اردوهای جهادی و تهیه جهیزیه را از دیگر فعالیت ها برشمرد و گفت: خوشبختانه با تلاش دوستان و همراهی خیرین از ابتدا تاکنون٢٦٠٠بسته معیشتی، ١٢سری جهزیه و ٨عدد بخاری در فصل زمستان به خانواده های نیازمند اهدا شده ضمن اینکه امسال در بحث اطعام غدیر هم با طبخ و توزیع ٥٠٠پرس غذا مردم را مهمان سفره خوان امیرمومنان علی(ع) نمودیم.

دهقان تصریح کرد: برگزاری مراسمات مذهبی، نکوداشت اربعین، سرکشی از خانواده های معظم شهدا، راه اندازی صندوق قرض الحسنه نیز گوشه ای از اقدامات فرهنگی ماست که برای رفع نیازهای مردم انجام شده است و در آینده نیز به فضل الهی گام های بزرگتری را برخواهیم داشت.

گفتنی است مجموعه فرهنگی مرصاد هم اکنون ۴۰۰عضو خواهر و برادر دارد و با استقبال خوب خانواده ها و به ویژه نسل جوان روبرو شده است.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

328037