پرسون گزارش می‌دهد؛

درگذشت مدعی درمان سنتی کرونا بر اثر این ویروس/ واکنش جهانپور

سید محمد موسوی که مدعی درمان ویروس کرونا از طریق مصرف یک گیاه بود، بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت. 
تصویر درگذشت مدعی درمان سنتی کرونا بر اثر این ویروس/ واکنش جهانپور

به گزارش سایت خبری پرسون، سید محمد موسوی از متخصصان طب سنتی کشور بود که ادعای درمان این بیماری به روش سنتی را داشت. وی در یکی از برنامه‌های شبکه افق صدا و سیما حضور یافته و روش درمان خود را تشریح کرده، این متخصص طب سنتی معتقد به مصرف روزانه سه لیوان از یک داروی گیاهی برای مقابله با ویروس کرونا بوده است.

اما خبر تلخی که روز گذشته منتشر شد، خبر درگذشت محمد موسوی بر اثر ابتلا به همین ویروس بود.

واکنش سخنگوی سازمان غذا و دارو

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در توییتی نوشت: "سید محمد موسوی موسس پیک شفا و مدعی درمان قطعی کرونا با روش‌های ابداعی اصطلاحا #طب_سنتی بدنبال ابتلا به #کرونا درگذشت! خداوند وی را مورد رحمت و مغفرت خود قرار دهد و از سر تقصیرات همه ما بگذرد. مسیر کار علمی در طب، مشخص است و داعیه و ادعا بدون ابتنا به شواهد و مدارک، بیراهه است."

نظر خانواده محمد موسوی

فرزند این طبیب طب سنتی پس از درگذشت پدرش، متنی را منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است:

روش درمانی مفصل و کاملی که استاد موسوی برای درمان بیماری کرونا کووید ۱۹ ارائه داد، تأثیرات شگفت آوری در درمان این بیماری داشت و هزاران نفر با داروها و روش درمانی آن عزیز، از چنگال این بیماری خطرناک نجات یافتند. اثر گذاری روش درمانی #سِعال که توسط آن حکیم عالیقدر معرفی شد به حدی غیر قابل انکار بود که علاوه بر گسترش آن در جامعه #طب_سنتی به محافل دانشگاهی هم راه یافت.

همچنین در ادامه نوشته است: او که از ضعف و آسیب های جسمانی در چند سال اخیر رنج میبرد آنچنان غرق در کار مداوای #بیماران و #مطالعه بود که از وجود خود غافل شد و بدن رنجیده او تاب مقابله با این بیماری را نیاورد و اقدامات دیرهنگام، دیگر توفیقی در نجات جسم ایشان بدست نداد و بدن ناتوانش یارای نگهداشتن #روح بلند او را از دست داد و شد آنچه که نباید می شد.

روش این طبیب در درمان سنتی بیماری کرونا و سپس مرگ وی از این طریق باعث تمسخر توسط برخی از افراد شده است. اما همان طور که در متن منتشرشده از سوی خانواده موسوی آمده است، وی باعث بهبودی بسیاری از این بیماری شده است.

علاوه بر این چناچه واکسن مورد نیاز مردم تأمین می‌شد، با انجام واکسیناسیون گسترده، امروزه شاهد قطع زنجیره انتقال این ویروس بودیم و به این صورت حتی کسانی که مخالف سرسخت تزریق واکسن و یا طرفدار روش‌های سنتی هستند نیز با خطر کمتری در خصوص ابتلا و فوت مواجه بودند.

327907