آغاز واکسیناسیون فرهنگیان البرز از عید غدیر

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش از آغاز واکسیناسیون فرهنگیان این استان از عید غدیر خبر داد.
تصویر آغاز واکسیناسیون فرهنگیان البرز از عید غدیر

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، فرشید علیزاده معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز روز چهارشنبه در حاشیه سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشورکه دربسترشبکه شاد در حال برگزاری است، افزود: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید برای دایر کردن کلاس‌های حضوری و به منظور ایجاد ایمنی بین فرهنگیان و معلمان بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد طرح واکسیناسیون فرهنگیان در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سیاست آموزش و پرورش بر بازگشایی مدارس است، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون معلمان از نگرانی های خانواده‌ها برای شیوع کرونا میکاهد.

علیزاده بیان داشت: به دلیل ازدحام جمعیت در پایگاه‌های واکسیناسیون وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی، تصمیم بر آن شد که واکسیناسیون فرهنگیان به صورت اختصاصی در پایگاه‌های مجزایی که در نظر گرفته شده، انجام شود.

وی یادآورشد: آموزش و پرورش استان هفت مرکز تجمیعی واکسیناسیون فرهنگیان را در شهرستان های کرج، فردیس، نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان راه اندازی کرده است تا این امر با سرعت صورت پذیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: بر اساس اعلام مرکز بهداشت شهرستان اشتهارد، واکسیناسیون فرهنگیان در مرکز تجمیعی این شهرستان انجام خواهد شد.

علیزاده اضافه کرد: این پایگاه‌ها از نیروهای دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت و آموزش و پرورش شامل افرادی که رشته‌های مرتبط مانند پرستاری، مامایی و بهداشت عمومی دارند و در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، استفاده شده که دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت نیز درخصوص آموزش این نیروها همکاری داشته است.

وی تاکید کرد: در این طرح که از روز پنجشنبه هفتم مردادماه مصادف با عید سعید غدیر آغاز می شود تمامی فرهنگیان استان اعم از معلمان مدارس دولتی، همکاران فرهنگی مدارس غیر دولتی و کارکنان اداری واکسینه می شوند.

استان البرز حدود ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

منبع:ایرنا

327373