دبیر بنیاد بین المللی غدیر در یزد:

اجرای بیش از ۵۰ برنامه در هفته "سرور اهل بیت (ع) "

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در یزد گفت: از شام غدیر تا شام ۲۵ذی الحجه را با عنوان ایام سرور اهل بیت(ع) نامگذاری کردیم که بیش از ۵۰ پیشنهاد متناسب با زیست بوم هر شهرستان در قالب برنامه های مختلف تبیین شده است.
تصویر اجرای بیش از ۵۰ برنامه در هفته "سرور اهل بیت (ع) "

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، در نشست رئیس و دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان یزد با فعالان فرهنگی که با موضوع احیای ایام سرور اهل بیت و عید مباهله برگزار شد حجت الاسلام نجیمی گفت: از شام غدیر تا شام ۲۵ذی الحجه را با عنوان ایام سرور اهل بیت(ع) نامگذاری کردیم و تلاش ما در احیای این روز باعظمت افزایش روزهای شاد مردم بوده که در تقویم شیعه وجود داشته و از آن غفلت شده است.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در یزد افزود: عظمت کربلا و حادثه عاشورا آنقدر برای یزدی ها ارزشمند است که مداحان، شاعران و ملودی سازان از ابتدای ماه ذی الحجه اقدام به ساخت نوحه کرده و ناخودآگاه از عظمت ایام غدیر غفلت شده اند.

وی با اشاره به استقبال برخی هئیات محفلی از ماه عزاداری محرم بلافاصله بعد از روز غدیر گفت: با توجه به اینکه این اقدام ظلم به حادثه غدیر است بنابراین برای اینکه توجه به غدیر بیشتر شود و نسبت به شادی ها و مراسمات شادی توجه بیشتری صورت گیرد تصمیم گرفتیم از عید غدیر تا عید مباهله که به عنوان ایام سرور اهل بیت(ع) نام گذاری شده را سلسله برنامه های شاد اجرایی شود.

نجیمی تصریح کرد: یزد همواره در بسیاری از سنت های حسنه پیشتاز بوده و امیدواریم این برنامه درسال های آتی در کشور هم فراگیر شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان در ادامه با بیان اینکه بیش از ۵۰پیشنهاد متناسب با زیست بوم هر شهرستان در قالب برنامه های تبیین ایام سرور اهل بیت(ع) اظهار داشت: تهیه محتوا برای خطابا ‌و اساتید دانشگاه، استفاده از اساتید کشوری برای آموزش مداحان و روحانیون در زمینه این ایام ، آماده سازی سخنرانی های کوتاه با موضوع این ایام و پخش از صدا و سیما از روز جمعه، برگزاری جشن های نمادین و محدود در مدارس با همراهی دانشگاه علوم پزشکی از شام غدیر تا شام ۲۵ذی الحجه، برگزاری شب شعر مباهله با مشارکت شعرای آیینی، عدم سیاه پوش نمودن شهرها تا ۲۵ذی الحجه، تهیه پرچم و تزیینات برای تغییر فضای بصری محلات ، برگزاری مسابقات در فضای مجازی با محوریت بیان فضایل امیرمومنان از زبان شخصیت های غیر مسلمان، ترویج زیارت غدیریه و خطبه غدیر از برنامه های در نظر گرفته شده است.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر خاطر نشان کرد: در حقیقت واقعه غدیر سه روز بوده و از هجدهم تا بیستم ذی‌الحجه می باشد که با توجه به شرایط کرونا تلاش داریم با استفاده از فضای مجازی این شور و نشاط را از شام غدیر تا شام ۲۵ذی الحجه ادامه بدهیم و بتوانیم این هفته باشکوه را در استان احیا کنیم و توجه کشور را نیز به این امر جلب کنیم

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

327404