تزریق یک‌ هزار دوز واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان از تزریق ۹۹ هزار و ۹۰۱ هزار دوز واکسن کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه خبر داد.
تصویر تزریق یک‌ هزار دوز واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، سیدمهدی طباطبایی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه روند تزریق واکسن کرونا با افزایش مراکز تجمیعی در سطح سیستان و بلوچستان در حال افزایش است، اظهارداشت: از مجموع واکسن‌های تزریق شده ۸۱ هزار و ۹۸۰ دز در نوبت اول و ۱۷ هزار و ۹۲۱ دز در نوبت دوم انجام شده است.

وی افزود: با تزریق واکسن، همچنان باید استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در سیستان و بلوچستان رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: برای اینکه بتوانیم در یک مدت زمان کوتاه به پوشش بالای واکسیناسیون در جمعیت هدف و ایمنی گروهی در جامعه برسیم، پویش حداکثری واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان با شعار " واکسیناسیون حداکثری کرونا، تداوم زندگی" راه‌اندازی شد.

طباطبایی افزود: از همه افراد بالای ۵۰ سال دعوت می شود جهت انجام واکسیناسیون به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان۱۶ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا فعال است که ۱۰ مرکز در شهر زاهدان فعالیت دارد و برای دسترسی بیشتر مردم در این پویش فعالیت این مراکز در دو شیفت صبح از ساعت هشت تا۱۳ و عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: افراد بالای ۵۰ سال می‌توانند جهت دریافت نوبت در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به ایمنی گروهی بایستی بیش‌از ۷۰ درصد جمعیت واکسینه شوند و در این راه نیاز به همراهی و مشارکت همه مسوولان و مردم هستیم.

طباطبایی با بیان اینکه افراد مبتلا در صورت دچار تنگی نفس و علائم شدید بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند گفت: ۵۰ درصد فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان افراد دیابتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه میزان مرگ و میر ناشی از این کرونا را کاهش دهیم افراد پرخطر مانند بیماران دیابتی، بیماران قلبی عروقی، افراد مزمن تنفسی، سالمندان و مادران باردار از حضور در تجمعات خودداری کنند و اصول قرنطینه معکوس را رعایت کنند.

منبع:ایرنا

327049