خسارت 24 میلیادری باد و باران به تاسیسات برق سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: توفان شدید و بارندگی‌های پراکنده هفته گذشته تاکنون در استان، ۲۴ میلیارد تومان به شبکه توزیع برق این منطقه خسارت وارد کرده است.
تصویر خسارت 24 میلیادری باد و باران به تاسیسات برق سیستان و بلوچستان

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، خلیل عوض زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت: ۵۴۹ اصله پایه فشار متوسط و ضعیف، ۱۴ دستگاه ترانس، یک دستگاه بوستر، ۴۴ هزار و ۵۰۰ متر شبکه و ۱۲۶ کنتور از جمله خسارات وارد شده به شبکه توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های سرباز، میرجاوه، کنارک، نگور، پلان، چابهار، راسک، ایرانشهر، بمپور، اسپکه، فنوج، دلگان، سراوان، نیکشهر و قصرقند از جمله مناطقی هستند که دچار خسارت شده‌اند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: بیش از ۲۰ میلیارد و۲۳۰ میلیون تومان خسارت و تخریب ۴۰۵ اصله پایه فشار متوسط و ضعیف تنها در شهرستان های چابهار، ایرانشهر، دلگان، راسک و سرباز اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ تیم عملیاتی و پیمانکاری، ۳۱۶ سیمبان و ۱۸۵ دستگاه ماشین آلات در این مدت فعال بودند گفت: با تلاش نیروهای عملیاتی توزیع برق این استان در همان ساعات اولیه بحران، شبکه های آسیب دیده از طریق انجام مانور از خطوط مجاور برقدار شد و کار اصلاح و احداث شبکه صورت گرفت.

عوض زاده با بیان اینکه در برخی از شهرستان های سیستان و بلوچستان همچنان شاهد توفان و بارندگی‌های پراکنده هستیم تصریح کرد: بر اثر تند باد و باران شدید در منطقه جلگه شهرستان دلگان ۴۱ اصله پایه فشار متوسط دچار خسارت شد.

وی افزود: این اتفاق طبیعی علاوه بر وارد کردن ۹۰۰ میلیون تومان خسارت باعث قطع برق روستاهای چاه اسحاق و بالشتی این منطقه شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۶ تیم عملیاتی از همان ساعات اولیه بحران، در منطقه حاضر هستند اما با توجه به باتلاقی بودن زمین، عملیات ترمیم شبکه و نصب تیر در ابتدا با کندی مواجه شد که طی یوم جاری با مساعد شدن شرایط شرایط و با همکاری فرمانداری شهرستان دلگان عملیات احداث به سرعت در حال انجام است.

منبع:ایرنا

325689