تزریق واکسن کرونا به 25 درصد از مازندرانی‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از واکسینه شدن 25 درصد جمعیت مازندران خبر داد.
تصویر تزریق واکسن کرونا به 25 درصد از مازندرانی‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون از مازندران، سید فرزاد جلالی بعد از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه روزانه بیش از ۶۰۰ بیمار در مازندران بستری می‌شوند از مردم خواست نسبت به رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در این پیک علی رغم اینکه اوضاع بدتر از تمام پیک‌های قبلی است، ولی رعایت مردم کاهش پیدا کرده است، افزود: همکاران بهداشت و درمان وظیفه شأن این است تا آخرین نفس علیرغم مشکلات، خستگی‌ها و ناراحتی‌ها و بیماری‌های که می‌گیرند خدمت رسانی کنند ولی مردم عزیز هم باید کمک کنند.

وی با عنوان اینکه مسئله نوید بخش ما واکسیناسیون است و خوشبختانه تعداد واردات واکسن‌های خارجی افزایش پیدا کرده است، افزود: در بابل و استان خیلی موفق تر از میانگین کشور هستیم و حدود ۸۰۰ هزار نفر در استان مازندران واکسینه شدند که حدود ۲۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود و اگر واکسن‌ها به موقع برسد می‌توانیم پوشش بیشتری داشته باشیم.

جلالی یادآور شد: به طور متوسط نزدیک به ۶ هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی بابل و تقریباً ۲۵ هزار نفر در استان واکسینه می‌شوند و در صورت تأمین واکسن می‌توانیم روزانه ۵۰ هزار نفر را واکسینه کنیم و در عرض یکماه، یک و نیم میلیون نفر و در عرض دوماه کل استان را تا اخر شهریور پوشش می‌دهیم.

وی تصریح کرد: اگر تولیدات داخلی به ویژه برکت و انستیتو پاستور بیشتر ارسال شود، سرعت تزریقات بیشتر می‌شود.

منبع:مهر

328925