مراجعه 537 سیستانی به بیمارستان در اثر توفان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اعلام کرد: عوارض ناشی از گرد و غبار باعث شد 537 نفر راهی بیمارستان شوند که از این تعداد 107 نفر به علت شدت عارضه بستری شدند.
تصویر مراجعه 537 سیستانی به بیمارستان در اثر توفان

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، علیرضا شهرکی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت: در این بازه زمانی پنجم تا نهم مرداد سه روز توفان گردو غبار در منطقه سیستان وجود داشت که بیشترین سرعت باد طی این مدت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت و دید افقی هم به ۵۰۰ متر در مرکز فرودگاه زابل رسید.

وی ادامه داد: این موارد در جایی هست که ما دستگاه سنجش داریم ممکن است در بعضی از قسمت‌ها و روستاهای منطقه سیستان به دلیل واقع شدن در کریدورهای گردو غبار شدت و غلظت گردو غبار بیشتر از آن چیزی باشد که مردم مناطق دیگر سیستان تجربه کردند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: موضوع خسارت با توجه به اینکه این توفان‌ها همچنان ادامه دارد و جمع‌بندی خسارات در فرمانداری‌ها باید انجام و به ما برای پیگیری اعتبارات اعلام شود هنورز از طریق فرمانداری‌ها گزارشی مبنی بر خسارت توفان در منطقه سیستان اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: توفان گردو غبار زمانی اطلاق به توفان می‌شود که سرعت باد بالای ۵۴ کیلومتر بر ساعت باشد در واقع ممکن است در یک منطقه پدیده گردوغبار را داشته باشیم اما توفان گردو غبار نباشد چون سرعت باد کمتر از آنچیزی باشد که به آن توفان گفته شود.

منبع:ایرنا

328102