رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان:

ابهرگردی ویروس کرونا افزایش یافت

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر از افزایش گردش ویروس کرونا در ابهر خبر داد.

تصویر ابهرگردی ویروس کرونا افزایش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، کوروش شعبانی اظهار کرد: وضعیت کرونایی ابهر خوب نیست و وجود ویروس کرونا در این شهرستان با توجه به آمار تست پی‌.سی‌.آر، از ۵۵ درصد به ۷۷ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بار ویروس به قدری افزایش یافته که با کم‌ترین نمونه‌برداری از گلو یا مخاط حدوداً ۷۰ تا ۸۰ درصد تست‌ها مثبت است، تصریح کرد: این نشان از جهش‌یافتگی ویروس کرونا است، به همین خاطر از شهروندان درخواست داریم توصیه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و نیز پرهیز از تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی در این ایام را در دستور کار خود قرار دهند تا شرایط به حالت عادی برگردد.

این مسئول به درمان موقت سرپایی بیماران در ابهر اشاره کرد و یادآور شد: از پنجم و ششم فروردین‌ماه امسال که پیک چهارم کرونا شروع شد، حدوداً ۳۰۰ نفر درمان موقت سرپایی دریافت کردند، به این صورت که به مدت ۵ روز داروها را دریافت و جهت طی دوره نقاهت به منزل می‌رفتند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر ادامه داد: اگر طرح بستری موقت بیماران در ابهر اجرا نمی‌شد تخت خالی در بیمارستان‌ها وجود نداشت و آمار فوتی‌ها به صورت قابل توجهی افزایش می‌یافت.

شعبانی، با اشاره به همکاری مطلوب اصناف ابهر در این ایام علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی و معیشتی در اعمال محدودیت‌ها، خاطرنشان کرد: تعداد ۶۶۰۰ اماکن در گروه‌های شغلی یک تا چهار در سطح شهر ابهر وجود دارد که حدوداً ۲۴۰۰ اماکن از اصناف گروه شغلی یک بوده و مابقی طی چهار هفته گذشته تعطیل بودند.

منبع: ایسنا

287437