معاون بهداشت علوم پزشکی زاهدان:

مراکز غربالگری کرونا در زاهدان افزایش یافت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به افزایش قابل توجه موارد ابتلا به کرونا در استان و شهرستان زاهدان، جهت شناسایی به موقع و زود هنگام، مراکز غربالگری بیماری کرونا در شهر زاهدان از ۳ مرکز به ۵ مرکز افزایش یافت.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ دکتر سید مهدی طباطبایی با اشاره به این موضوع که چگونه از خود و دیگران در برابر بیماری کرونا حفاظت کنیم افزود: با پوشیدن ماسک به طوری که بینی و دهانمان را کامل بپوشاند، در اماکن شلوغ حضور پیدا نکنیم، فاصله یک تا دو متری را از دیگران حفظ نموده و بطور مرتب دست ها را به مدت ۲۰ ثانیه بشوئیم می توان از خود و دیگران در برابر این بیماری محافظت کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در صورت مشکوک بودن به بیماری کرونا، بلافاصله مشخصات فردی خود را در سامانه خود ارزیابی کرونا به آدرس SALAMAT.GOV.IR ثبت نمائید و یا به نزدیکترین مراکز منتخب کووید- ۱۹ در سطح شهر مراجعه نمایید.

به گفته دکتر طباطبایی، در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۱۳ مرکز غربالگری ۱۶ ساعته بیماری کرونا فعال است و خدمات غربالگری و شناسایی به هنگام بیماری کرونا را به مردم ارائه می کند.

دکتر طباطبایی با اشاره به این نکته که ۵۰ درصد تست تشخیص کرونا در مراکز ۱۶ ساعته افزایش یافته افزود: بر اساس اولویت بندی جدید، نمونه برداری کرونا از گروه ها و افراد علامت دار که جزء گروههای پرخطر بوده و یا در سن بالای ۶۵ سال می باشند، افراد در تماس نزدیک بدون علامت که جزء گروههای پرخطر یا سن بالای ۶۵ سال قرار دارند و تمامی افراد علامت دار در مراکز تجمعی تست تشخیص کرونا گرفته می شود.

منبع: ایسنا

210028