دستگیری شکارچی خارجی پرندگان در جنوب کرمان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت اعلام کرد: شکارچی افغانستانی که اقدام به زندگیری گیری پرندگان وحشی در این شهرستان می کرد، دستگیر شد.
تصویر دستگیری شکارچی خارجی پرندگان در جنوب کرمان

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، مطهره قریشی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: گزارش زنده‌گیری پرندگان در منطقه اسفندقه جیرفت به اداره محیط زیست شهرستان جیرفت گزارش شد.

وی اظهار داشت: تحقیقات در مورد شکارچی غیرمجاز تبعه افغان توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست جیرفت انجام شد و پس از هماهنگی با دستگاه قضایی، محل اختفای این شکارچی متخلف مورد بازرسی قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت ادامه داد: در بازرسی انجام شده ۲٠ عدد کیسه مخصوص زنده گیری، چندین قطعه بلدرچین وحشی زنده، یک عدد تور و انواع تله و قفس پرندگان کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: شکارچی غیرمجاز افغان به منظور رسیدگی به تخلف انجام شده به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

قریشی بیان کرد: اتباع افغان بر اساس سنتی ناپسند پس از صید بلدرچین وحشی به برپایی جنگ های خونین بین پرندگان و شرط بندی بر سر این موضوع اقدام می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت از رهاسازی پرندگان کشف شده در زیستگاه طبیعی اسفندقه خبر داد و بهای ضرر و زیان وارده به محیط زیست و شکار و یا زنده گیری هر قطعه پرنده بلدرچین را طبق تبصره ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعلام کرد.

قریشی گفت: مردم در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از زنده گیری پرندگان توسط اتباع افغان و هرگونه اقدام متجاوزانه به حریم این جانداران مواردی که می‌بینند را به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گزارش کنند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

منبع:ایرنا

326181