شکارچیان غیرمجاز در دام محیط بانان گرفتار شدند

تعدادی شکارچی غیرمجاز همراه با تجهیزات مربوطه در منطقه شکار ممنوع شهرستان‌های هوراند و جلفا در دام محیط بانان آذربایجان شرقی گرفتار شدند.
تصویر شکارچیان غیرمجاز در دام محیط بانان گرفتار شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس اداره محیط زیست هوراند از دستگیری شکارچی غیرمجاز در داخل منطقه شکار ممنوع این شهرستان خبر داد.

قادر مین‌باشلو با اعلام این خبر، اظهار کرد: شکارچی غیرمجاز در داخل منطقه شکار ممنوع هوراند توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شد.

وی اضافه کرد: از این شکارچی یک قبضه سلاح شکاری تعدادی فشنگ کشف و ضبط و پرونده متخلف پس از تکمیل جهت رسیدگی نهایی به مقامت قضایی شهرستان ارجاع شد.

وی از عموم اهالی و دوستدارن محیط زیست درخواست کرد که در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی با اداره محیط زیست شهرستان تماس حاصل کنند.

شکارچیان با سلاح جنگی غیرمجاز در چنگال محیط بانان کیامکی

رئیس اداره محیط زیست جلفا نیز از دستگیری شکارچیان با سلاح جنگی غیرمجاز ژ-۳ قبل از آغاز به شکار در داخل پناهگاه حیات وحش کیامکی خبر داد.

علیرضا قوجایی با حضور در این عملیات گشت شبانه، اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست جلفا این شکارچیان غیرمجاز را قبل از آغاز به شکار در داخل پناهگاه حیات‌ وحش کیامکی واقع در حوزه استحفاظی پاسگاه دره دیز منطقه معروف به "آقاجان" دستگیر کردند.

وی ادامه داد: این ماموریت به مدت ۱۸ ساعت تعقیب و گریز شبانه به علت رفتار تهاجمی متخلفان در منطقه کوهستانی و صعب العبور پناهگاه حیات وحش کیامکی در نهایت منجر به دستگیری متخلفان شد.

وی اضافه کرد: از این متخلفان، یک قبضه سلاح " ژ-۳" جنگی خودکار دوربین‌دار قاچاق بدون مجوز با ۸۷ عدد فشنگ جنگی مربوطه و یک قبضه سلاح دولول ساچمه زنی قاچاق بدون مجوز با ۱۰عدد فشنگ ساچمه زنی به همراه تعدادی ادوات شکاری کشف و ضبط و پرونده جهت رسیدگی نهایی به مراجع قضایی شهرستان ارجاع شد.

قوجایی با هشدار جدی به شکارچیان، تاکید کرد: هیچگونه مماشاتی با کسانی که به حیات وحش آسیب می‌رسانند، نداریم و مطابق قوانین قضایی حفاظت محیط زیست با متخلفان شکار و صید به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، وی اذعان کرد: انتظار داریم اهالی منطقه و جوامع محلی نیز در راستای فرهنگسازی و همکاری با ماموران یگان حفاظت محیط زیست تلاش بیشتری داشته و اداره محیط زیست را در حفاظت از مناطق تحت مدیریت استان بیش از گذشته همراهی کنند.

منبع: مهر

544894