افتتاح مرکز واکسیناسیون کرونای بسیج جامعه پزشکی رفسنجان

با تلاش بسیج جامعه پزشکی مرکز واکسیناسیون ویروس کرونا در محل مصلای رفسنجان افتتاح شد.
تصویر افتتاح مرکز واکسیناسیون کرونای بسیج جامعه پزشکی رفسنجان

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان در مراسم افتتاحیه این مرکز با اشاره به اینکه مرکز واکسیناسیون ویروس کرونا در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی راه اندازی شد، اظهار کرد: این مرکز با تعداد ۱۰ ایستگاه جهت تسریع در امر واکسیناسیون با هدف کمک به کادر درمان به همت بسیج جامعه پزشکی راه اندازی و آغاز به کار کرده است.

محمد پساوند تصریح کرد: این مرکز در شیفت عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ خدمت رسانی خواهد کرد، ضمن آنکه ۶۰ نیرو در این مرکز فعالیت دارند که ۱۰ نیرو حفاظتی و پنج نیرو خدماتی در این مرکز ارائه خدمات می دهند.

وی افزود: ۴۵ بیمارکرونایی توسط جامعه پزشکی سپاه ناحیه شهرستان در منزل در حال گرفتن خدمات هستند و یک بیمار هم درنقاهتگاه در حال گذراندن دوران نقاهت است.

پساوند ارائه ماسک رایگان و تامین کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی در منزل و رساندن تغذیه تعدادی از بیماران با همکاری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان را از دیگر فعالیت های جامعه بسیج پزشکی خواند و تصریح کرد: هم اکنون ۱۵ نیرو درنقاهتگاه، ۱۲ نیرو درمراکز بهداشتی، ۱۰ پزشک و چهار تیم درحال ارائه خدمات به بیماران کرونایی درمنزل هستند. ضمن اینکه درمراکزبهداشتی روستایی هم تعدادی از نیروهای بسیجی در حال ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی هستند.

فرمانده سپاه رفسنجان یادآور شد: راه اندازی نقاهتگاه برای بیماران کرونایی، تامین کپسول اکسیژن بیماران به تعداد ۵۰۴ عدد و تامین دستگاه اکسیژن ساز برای ۲۷ بیمار نیز از دیگر فعالیت های بسیج جامعه پزشکی است.

وی بیان کرد: ۳۸ بیمار کرونایی در منزل ویزیت شدند و برای هشت بیمار کرونایی داروی رایگان تهیه شده است، همچنین ۲۹۵۷ مورد تست کرونا توسط نیروهای بسیج جامعه پزشکی انجام شده است و ۱۲۲۹ بیمار کرونایی در منزل مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفتند.

منبع:ایسنا

326668