شاخص آلایندگی هوای کرمان در مرز 200

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان به بروز پدیده گرد و غبار از ساعت چهار بامداد اشاره کرد و گفت: شاخص آلایندگی هوا در کرمان به مرز ۲۰۰ و شرایط بسیار ناسالم رسید.
تصویر شاخص آلایندگی هوای کرمان در مرز 200

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، مهرانگیز حیدریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: گرد و غبار یا ذرات پی ام ۲.۵ در کرمان نزدیک به ۲۰۰ است و شرایط سلامت هوا در مرز بسیار ناسالم قرار گرفته است.

وی با اشاره به وجود ۹ ایستگاه پایش کیفی هوا در هفت منطقه بحرانی استان کرمان اظهار داشت: شهرهای ریگان، فهرج، بم، انار، راور، زرند و کهنوج و ۲ ایستگاه کرمان مجهز به دستگاه پایش کیفی هوا هستند.

وی تصریح کرد: تمام شهرهای دارای ایستگاه های پایش کیفی هوا در استان کرمان به جز کهنوج درگیر گرد و غبار هستند.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: در سایر شهرستان ها و مناطق به دلیل تجهیز نبودن به دستگاه پایش کیفیت هوا نمی توان عدد آلودگی را اعلام کرد.

وی بیان کرد: طبق پیش بینی شماره ۱۰ هواشناسی طی ۲ روز گذشته، گرد و غبار فقط برای مناطق شرقی استان کرمان پیش بینی شده بود در حالی که از نخستین ساعات بامداد امروز این پدیده جوی در سایر مناطق این استان بروز کرد.

حیدریان به تمدید عدم فعالیت ادارات از ساعت ۹ به ساعت ۱۱ صبح امروز اشاره کرد و گفت: وضعیت پایدار جوی موجب پایدار ماندن گرد و غبار و کاسته نشدن از شدت این پدیده شده است.

منبع:ایرنا

327018