ورود واحد دانش بنیان تولید انواع کودهای شیمیایی به فاز اجرایی در جیرفت

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از اجرایی شدن کارخانه دانش بنیان تولید انواع کودهای آلی و غیر آلی در شهرستان جیرفت خبر داد.
تصویر ورود واحد دانش بنیان تولید انواع کودهای شیمیایی به فاز اجرایی در جیرفت

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، حسین سعیدی در گفت و گو با خبرنگاران خودکفایی در تامین کودهای شیمیایی را یکی از ضروریات در تامین نهاده های کشاورزی عنوان کرد و افزود: یکی از پیش‌نیازهای مهم خودکفایی در بخشکشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور، خودکفایی در تولید کودهای شیمیایی است.

وی جنوب کرمان را یکی از قطب های کشاورزی کشور اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط سخت تحریم و کمبود و گاهی وارد شدن کودهای تقلبی، تأمین کود شیمیایی در جهت حمایت از کشاورزان و تولید داخلی جزو اولویت های کاری ما بوده است.

سعیدی از تولید کودهای آلی و غیرآلی توسط شرکت های دانش بنیان خبر داد و اظهار کرد: یکی از شرکت های دانش بنیان، اجرای کارخانه تولید انواع کود آلی و غیرآلی را با تولید 25 محصول از جمله کودهای سولفات منیزیم، روی، آهن، منگنز آلی و غیر آلی، میکرونیزه و ... در شهرستان جیرفت آغاز کرده است.

وی گفت: این طرح بعد از راه اندازی و بهره‌برداری کامل برای 12 نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی خواهد داشت.

معاون امور صنایع سازمان صمت جنوب کرمان این کودها را به عنوان افزایش دهنده رشد و القا کننده مقاومت علیه بیماریها و آفات در گیاهان گلخانهای و مزرعه ای دانست و گفت: کودها با استفاده از مخلوط اسیدهای آلی و ارگانوسیلیکونها و روغن های خوراکی تولید خواهند شد.

منبع:ایسنا

289515