ارز دیجیتال بانک مرکزی نیجریه متولد می شود

گودوین امویل، رئیس بانک مرکزی نیجریه گفت: ارز دیجیتال به زودی “به وجود خواهد آمد.
تصویر ارز دیجیتال بانک مرکزی نیجریه متولد می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، آشکارسازی تاریخ راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی نیجریه تنها چند ماه پس از آن صورت می گیرد که گودوین امویل، رئیس بانک مرکزی، گفت ارز دیجیتال به زودی “به وجود خواهد آمد” همچنین پس از آنکه بانک مرکزی نیجریه(CBN) در ماه ژوئن پیشنهاد کرد که نیجریه CBDC خود را تا پایان سال داشته باشد.

با این آشکارسازی- هنگامی که به طور رسمی تایید شود- نیجریه تبدیل به دومین کشور غرب آفریقا خواهد شد که مرحله آزمایشی ارز دیجیتال خود را در سال 2021 اعلام کرد. همانطور که پیش از این توسط Bitcoin.com گزارش شده بود، بانک مرکزی غنا کشور دیگری از منطقه است که تاریخ شروع پروژه ارز دیجیتال خود را اعلام می کند

اوج یک تحقیق طولانی مدت

همانطور که گزارش Nairametrics به نقل از مدیر فناوری اطلاعات بانک مرکزی نیجریه Rakiya Mohammed توضیح می دهد، این اعلام اوج تحقیقات بانک مرکزی در مورد ارزهای دیجیتال است که در سال 2017(96) آغاز شده است. این مدیر افزود که CBN هنوز هم ممکن است ” قبل از پایان سال جاری یک اثبات مفهوم(proof of concept) را اجرا کند.”

در این میان، این گزارش برخی از حوزه هایی را که آماده هستند تا از راه اندازی e-naira بهره مند شوند، آشکار می کند. برخی از این حوزه ها شامل تجارت مرزی، سیاست پولی، جمع آوری درآمد مالیاتی، و ورودی های حواله میباشد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع:newsbitcoin

326118