دلایل صعود ناگهانی بیت کوین به نزدیکی مرز 40هزار دلار

بیت کوین موفق شد در ساعت 1:02 بامداد به وقت محلی UTC در صرافی Bitstamp، تا سطح قیمت 39هزار و 850 دلار افزایش یابد که بالاترین سطح قیمتی از 16 ژوئن (25 تیر) است.
تصویر دلایل صعود ناگهانی بیت کوین به نزدیکی مرز 40هزار دلار

به گزارش سایت خبری پرسون، پس از گذر سه ماه متوالی به رنگ قرمز، رمزارز پرچمدار سرانجام با سود های حاصل شده ی اخیر خود، توانست جریان خرسی خود را از بین ببرد.

تصویری عالی از “شورت اسکوییز”

الکس کروگر(Alex Krüger)، تحلیلگر ارز دیجیتال عنوان کرد که بیت کوین یک “شورت اسکوییز” را تجربه کرده است.

تصویر کاملی از شورت اسکوییز در قیمت بیت کوین.

– الکس کروگر (krugermacro) 26 ژوئیه 2021

شورت اسکوییز زمانی رخ می‌دهد که قیمت یک دارایی با افزایش شدیدی مواجه می‌شود؛ زیرا فروشندگان استقراضی بسیار زیادی مجبور به خروج از وضعیت معاملاتی خود می‌شوند و قیمت به دلیل حجم زیادی از معاملات بر علیه آن ، به سرعت افزایش یابد.
معامله گرانی که پوزیشن های شورت دارند برای پوشاندن ضرر خود چاره ای جز خرید و افزودن به پوزیشن خود ندارند ،این امر حتی منجر به افزایش بیشتر قیمت نیز می شود.

طبق داده های ارائه شده توسط Bybt، طی 24 ساعت گذشته نزدیک به 929 میلیون دلار پوزیشن شورت لیکوئید شدند.

شایعه آمازون

به نظر می رسد اصلی ترین علت در پشت صعود اخیر مربوط به شایعه آمازون است.

در تاریخ 25 ژوئیه (3 مرداد)، روزنامه تجاری انگلیس، City A.M با استناد از یک منبع ناشناس گزارش داد که این غول تجارت الکترونیکی برای پذیرش بیت کوین در اواخر سال جاری میلادی آماده می شود.

هفته گذشته، سومین شرکت بزرگ در ایالات متحده اعلام کرد که به دنبال یک متخصص در حوزه ارز دیجیتال و بلاکچین است و این خبر منجر به حدس و گمان بسیاری در بازار شده است.

در حالی که آمازون با خبر پذیرش بیت کوین سرو صدای زیادی در رسانه ها ایجاد کرده است، بازار ارز دیجیتال برای قیمت گذارای از همین الان خود را برای چنین اتفاقی آماده می کند.

تسلا دارایی بیت کوین خود را هولد می کند

با توجه به اظهارات مبهم ایلان ماسک مدیر عامل تسلا در زمینه ی ارزهای دیجیتال، بازار بی صبرانه در انتظار انتشار گزارش درآمد سه ماهه دوم کمپانی تولید کننده خودروهای الکترونیکی امروز دوشنبه است.

با این حال، در طی همایش “B Word” ، آقای ماسک تأیید کرد که سازنده اتومبیل الکترونیکی قصد ندارد دارایی بیت کوین خود را بفروشد و همچنان به حمایت از بزرگ ترین ارز دیجیتال جهان ادامه می دهد.

علاوه بر این، آقای ماسک اعلام کرد که به احتمال زیاد تسلا پذیرش بیت کوین به عنوان روش پرداخت را از سر خواهد گرفت.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع:u.today

326721