تمیزکردن وسایل آشپزخانه با نور خورشید

برخی از وسایل آشپزخانه هستند که می‌توان آنها را با نور خورشید تمیز کرد
تصویر تمیزکردن وسایل آشپزخانه با نور خورشید

به گزارش سایت خبری پرسون، آیا می‌دانید وقتی صحبت از تمیز کردن وسایل آشپزخانه می‌شود مادر طبیعت می‌تواند سهمی داشته باشد؟ این واقعیت درست است، علی رغم اینکه بسیاری از محصولات تمیزکننده وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند، اما اشعه خورشید می‌تواند به تمیز کردن نهایی کمک کند؛ بنابراین پس از شستن و خشک شدن، ۵ وسیله آشپرخانه را برای چند ساعت در معرض آفتاب قرار دهید تا از ضدعفونی شدن آنها مطمئن شوید. ترفندهای خانه داری ناب را با ما در مجله پرسون بخوانید.

۱. تخته‌های چوبی

علی رغم اینکه برخی افراد ادعا می‌کنند که خورشید می‌تواند تخته چوبی را ضد عفونی کند، این موضوع هنوز به طور قطعی اثبات نشده است. در هر صورت، ما می‌دانیم که یک تخته برش در آفتاب سریعتر خشک می‌شود، و این اطمینان را می‌دهد که باکتری‌های روی سطح مرطوب احتمال افزایش ندارند.

۲. سطل آشغال

وقتی سطل زباله را می‌شویید و داخل آن را با مواد شوینده ضد عفونی کننده پاک می‌کنید بهتر است بگذارید زیر آفتاب خشک شود.

۳. دوده سیاه درون یخچال

آیا کشو‌های موجود در یخچال شما به تمیزی اول نیست؟ آب را با صابون مخلوط کنید، کشو‌ها را با این ترکیب شسته و چند ساعت در آفتاب قرار دهید تا مثل روز اول تمیز شوند!

۴. ظروف غذای رنگ گرفته

آیا مرتباً غذا را با سس گوجه فرنگی مخلوط می‌کنید؟ در این صورت، احتمال زیادی وجود دارد که باعث رنگ گرفتن ظروف شده باشد. به ظرف رنگ گرفته آبلیمو اسپری کنید، سپس آن را برای چند ساعت در معرض آفتاب قرار دهید. پس از گذاشتن در زیر آفتاب، ظرف شما تمیز خواهد شد.

۵. کیف خرید برزنتی

کیف‌های برزنتی که اغلب از آن‌ها به عنوان کیف خرید استفاده می‌کنید باید مرتباً شسته شوند. فقط به آن فکر کنید: کیسه را در سوپرمارکت، ماشین و سپس روی پیشخوان خود و یا روی زمین می‌گذارید. اوه! پس این کیسه‌های خرید را که نمیتوان با ماشین لباسشویی شست از طرفی باید مرتبا شسته شوند؛ پس این کیسه‌ها را با پارچه پاک کنید سپس آن‌ها را برای چند ساعت در معرض آفتاب قرار دهید. کیسه‌ها برای استفاده دوباره آماده هستند!

322118