سخنگوی صنعت برق:

روزانه برق حدود ۵۰ دستگاه اجرایی قطع می‌شود

سخنگوی صنعت برق گفت: روزانه به طور متوسط برق ۵۰ دستگاه و نهاد اجرایی که مدیریت مصرف را رعایت نکنند برای چند ساعت قطع می‌شود.
تصویر روزانه برق حدود ۵۰ دستگاه اجرایی قطع می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: ابتدا به دستگاه‌ها اخطار داده خواهد شد و اگر جدی نگرفتند برق آنان برای چندین ساعت قطع خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی دستگاه ها و نهادها دارای مولدهای اضطراری برق هستند که باید برای کمک به شبکه برق وارد مدارکنند، این دستگاه ها اگر در این باره اقدام نکنند مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: این هفته شاید گرمترین هفته سال باشد و دما در اکثر نقاط به عددهای خیلی بالا خواهد رسید به گونه‌ای ممکن است ۵۱ تا ۵۲ درجه در خوزستان احساس شود و در نوار شمالی کشور نیز دما افزایش خواهد یافت.

رجبی مشهدی گفت: این موضوع منجر به افزایش مصرف می‌شود، پیش‌بینی ما از میزان مصرف در این هفته ۶۲ هزار مگاوات است، در حالی که پیک مصرف سال گذشته در ۳۱ تیرماه با مصرف ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاوات اتفاق افتاد و این خود نشان از اختلاف زیاد میزان مصرف این هفته و هفته‌ مشابه پارسال است.

وی افزود: این میزان مصرف منجر به این می‌شود که در توان تامین نیروگاه‌ها که اکنون حدود ۵۴ هزار مگاوات است تا میزان مصرف که ۶۲ هزار مگاوات، اختلاف قابل ملاحظه‌ای رخ دهد و برای جبران این کمبود باید اقدام‌های مدیریت مصرف اجرایی شود.

سخنگوی صنعت با تاکید بر قطع برق دستگاه‌های اجرایی که همکاری با صنعت برق نکنند، ادامه داد: بخش صنعت و کشاورزی گرچه همکاری خوبی دارند اما اختلاف زیاد بین تولید و مصرف باید با مدیریت بیشتر صنعت و کشاورزی صورت گیرد و هم در بخش خانگی باید رعایت بیشتری انجام شود.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: اگر همکاری خوبی صورت گیرد جدول‌های خاموشی اجرا نمی‌شود، اما اگر سقف مصرف که برای میزان مصرف هر استان تعیین شده رعایت نشده و از این میزان بیشتر شود ناچار به خاموشی خواهیم بود.

وی افزود: تلاش همه همکاران بر تامین برق مورد نیاز کشور به خصوص در روز برگزاری کنکور است، اما از مردم هم خواهش داریم در مدیریت مصرف جدی‌تر باشند.

نیروگاه بوشهر هنوز وارد مدار نشده است

سخنگوی صنعت برق گفت: تعمیرات سه نیروگاه اتمی بوشهر، رامین اهواز و نیروگاه بندرعباس که از مدار خارج هستند در حال انجام است و تلاش‌ها به صورت شبانه‌روزی انجام می شود تا این نیروگاه‌ها هرچه زودتر وارد مدار شده تا بتوانند به عبور از این شرایط کمک کنند.

رجبی مشهدی افزود: امید می‌رود که با وارد مدار شدن این نیروگاه‌ها، بخشی از محدودیت‌های تولید برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: هموطنان با قرار دادن کولرهای آبی روی‌ دور کند، تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵درجه و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعت اوج مصرف(۱۲تا۱۸) در کاهش مصرف برق و جلوگیری از قطعی و خاموشی برق وافزایش پایداری شبکه کمک کنند.

مصرف برق که در بهار امسال وارد مدار ۶۰ هزار مگاواتی شده بود با آغاز فصل تابستان، روند پر شتاب‌تری یافته به طوری که اکنون کانال ۶۱ هزارمگاوات را پشت سرگذاشته و در روزهای آتی، احتمال رکوردشکنی‌های بیشتر نیز وجود دارد.

308733