استاندار مرکزی:

برق صنایع پرمصرف استان مرکزی قطع می‌شود

استاندار مرکزی گفت: بحران تامین برق جدی است و به‌همین منظور برق صنایع پرمصرف این استان از ساعت ۱۲ امروز ( چهارشنبه) قطع می‌شود.

تصویر برق صنایع پرمصرف استان مرکزی قطع می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، سید علی آقازاده روز چهارشنبه در نشست کارگروه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۰ استان مرکزی در اراک، افزود: برخی صنایع استان مرکزی با وجود مصرف بالای برق، همکاری لازم را با شرکت توزیع ندارند و به همین دلیل در اعمال برنامه خاموشی آن ها هیچگونه تعارف صورت گیرد.

وی بیان کرد: مصرف روزانه برق شرکت آلومینیوم اراک ۳۴۰ مگاوات است که این حجم مصرف یک سوم برق مصرفی کل استان مرکزی است.

استاندار مرکزی ادامه داد: این شرکت ۳۰ مگا وات مصرف روزانه انرژی الکتریکی خود را در راستای همکاری برای کاهش پیک مصرف برق کم کرده اما، نیاز است از روز شنبه هفته آتی ۳۰ مگاوات دیگر را نیز کاهش دهد و عدد صرفه جویی خود را به ۶۰ مگاوات در روز برساند.

آقازاده اظهار داشت: ادارات و بانک‌ها نیز باید در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی راهبرد هدفمند داشته باشند و در این حوزه نیز مشترکان پرمصرف از دایره دید ناظران مخفی نمیماند و برق آن‌ها در صورت همکاری کمرنگ قطع می‌شود.

وی عنوان کرد: بحران برق در کشور و استان مرکزی حداقل تا یک ماه آتی وجود دارد و باید همه برای گذر از این وضعیت کمک دهند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: فعالیت برخی صنایعی مانند تولیدکنندگان دارو و موادغذایی از حساسیت برخوردار است و نباید انرژی الکتریکی مصرفی این واحدها قطع شودهرچند برای این حوزه نیز سهمیه مشخص شود.

آقازاده گفت: استان مرکزی در روزهای گذشته تلاش زیادی برای کاهش مصرف برق داشته و در هفته آتی هم ۱۰۰ مگاوات مصرف خود را کاهش می‌دهد اما، نباید دیسپاچینگ ملی سهمیه مصرف استان را با کاهش مصرف کم کند.

وی تاکید کرد: اگر کاهش سهمیه برق برای استان مرکزی اعلام شود استان مرکزی با توجه به حجم فعالیت‌ها در حوزه تولید و صنعت و خدمات پذیرای آن نیست و اگر این موضوع رخ دهد به طور قطع همکاری‌ها قطع می‌شود.

استاندار مرکزی افزود: جمهوری اسلامی ایران پنجمین مصرف کننده برق دنیا است و باید با فرهنگ سازی رویه مصرف اصلاح شود و قیمت برق نیر در کشور باید بهینه شود.

آقازاده عنوان کرد: فرمانداران شهرستان‌های مختلف به‌ویژه در شهرهای پرصنعت باید نظارت ویژه بر مصرف برق ادارات، صنایع و بانک‌ها داشته باشند و تلاش مضاعفی در کشف ماینرها و مزارع فعال در این خصوص به کار گیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم در این نشست گفت: مصرف برق کشور روز گذشته (سه‌شنبه) به ۶۱ هزار مگاوات رسید که رکورد بی‌سابقه بوده است.

محمد اله‌داد افزود: نیاز مصرف برق استان مرکزی یک هزار و ۵۰ تا یک هزار و ۱۰۰ مگاوات است و سهمیه مصرف امروز (چهارشنبه) ۸۴۰ مگاوات است و حجم اضافه مصرف باید با اعمال خاموشی مدیریت شود.

وی بیان کرد: روزهای تابستان تازه شروع شده و بحران مصرف برق بیشتر از روزهای گذشته است و صنایع همکاری لازم را با شرکت توزیع برق ندارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: سهمیه ابلاغی مصرف برق در استان تاکنون رعایت شده و عدالت خاموشی‌ها تا حد امکان رعایت شده است.

اله داد تصریح کرد: عملیات تمرینی شناسایی ماینرهای غیرمجاز همزمان با سراسر کشور هفته جاری در استان مرکزی اجرا شد که از هر ۲۲ آدرس، شماری دستگاه ماینر کشف و ضبط شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اضافه کرد: تغییر ساعت اداری و تعطیلی روزهای پنجشنبه اثر خوبی در کاهش مصرف برق داشته اما، بیشترین بار مصرفی صنایع استان به روزهای پنجشنبه و جمعه موکول شده است که این موضوع چالش کنترل پیک را در همه روزها

ایجاد کرده است.

اله داد گفت: برخی از ادارات از ساعت ۱۵ و ۳۰ که زمان تعطیلی است بار مصرفی کاهشی ندارد که به طور قطع با آنان برخورد می‌شود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است و در این استان بیش از ۷۶۰ هزار مشترک برق وجو دارد.

307932

مطالب مرتبط