پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش چهارم

خواسته فعالان بخش خصوصی از دولت جدید، اصلاح نظام بانکی است

رئیس اتاق بازرگانی شیراز مهمترین خواسته فعالان بخش خصوصی از دولت جدید را ارائه جزئیات مسیر توسعه اقتصادی کشور، مهار تورم، رفع موانع تولید، اصلاح نظام بانکی و عمل به برنامه‌ریزی‌ها و اهداف دانست.
تصویر خواسته فعالان بخش خصوصی از دولت جدید، اصلاح نظام بانکی است

جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی شیراز در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت خبری پرسون، در خصوص انتظار فعالان بخش خصوصی از هشتمین رئیس جمهور و دولت سیزدهم در جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور، بیان کرد: این بخش انتظار دارد، مسیر توسعه اقتصادی کشور با جزئیات، آمار و ارقام مشخص شود که چگونه دولت بعدی قصد انجام توسعه اقتصادی در کشور را طی 4 سال دارد.

رازقی ادامه داد: موضوع مهم دیگر مهار تورم در دولت جدید است که باید با آمار و اعداد مشخص شود و کارنامه دولت در این زمینه به مردم ارائه شود.

وی افزود: دولت باید در راستای شعار سال حرکت کند و موانع تولید را رفع کند و شرایط مناسبی برای تولیدکنندگان فراهم کند؛ زیرا با رشد بخش تولید در کشور، روند سایر بخش‌های اقتصادی نیز بهبود می‌یابد.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز تصریح کرد: اگر دولت آینده قصد حرکت در مسیر توسعه اقتصادی را داشته باشد، باید اصلاح نظام بانکی را در اولویت قرار دهد و عدم قطعیت در بسیاری از موضوعات از جمله حوزه بانکداری و ارتباطات بین المللی را رفع کند.

رازقی با بیان این که به بهبود اوضاع اقتصادی کشور در 4 سال آینده خوش‌بین هستیم؛ گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها و هدف گذاری‌های سابق اجرا شود و مانند برنامه توسعه ایران 1404 نباشد که با وجود تائید تمام ارکان نظام از جمله مقام معظم رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس و دولت به فراموشی سپرده شد.

307350