نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

پیام‌های مشارکت مردم در انتخابات برای دولت و دشمنان

مشارکت در این دور از انتخابات همانند ادوار گذشته بسیار حائز اهمیت است. هرچه مشارکت مردم بیش‌تر باشد، قدرت چانه‌زنی دولت در عرصه بین‌المللی بیش‌تر خواهد شد و برای دولتی که روی کار خواهد آمد، پشتیبانی خوبی خواهد بود.
تصویر پیام‌های مشارکت مردم در انتخابات برای دولت و دشمنان

محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص ارزیابی روند ثبت‌نام در انتخابات بیان کرد: روند ثبت نام‌ها در این دوره با دوره‌های قبل متفاوت بود از این جهت که در دوره گذشته مدرک تحصیلی خاصی برای ثبت‌نام کنندگان در نظر گرفته نشده بود و هر کس که سواد خواندن و نوشتن داشت، می‌توانست ثبت‌نام کند. لذا حجم مراجعات به وزارت کشور بیش از هزار نفر می‌شد.

آصفری ادامه داد: در این دوره با اصلاحیه‌ای که مجلس شورای اسلامی داشت و شورای نگهبان آن را تأیید کرد حداقل مدرک تحصیلی برای ثبت‌نام کارشناسی ارشد بود.

وی خاطر نشان کرد: بنا به گزارش وزارت کشور و شورای نگهبان ثبت‌نام از کاندیدای ریاست جمهوری روند خوبی داشته و ثبت‌نام‌ها به موقع انجام گرفته است.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم شورای نگهبان هرچه سریع‎تر ظرف مدت پنج روزه‌ای که قانون‌گذار مشخص کرده و اگر نیاز به تمدید داشته باشد پنج روز دیگر نیز قابل تمدید است، تعیین تکلیف کنند تا مردم بتوانند خوب تشخیص بدهند و خوب انتخاب کنند.

وی با اشاره به این‌که مشارکت در این دور از انتخابات همانند ادوار گذشته بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: هرچه مشارکت مردم بیش‌تر باشد، قدرت چانه‌زنی دولت در عرصه بین‌المللی بیش‌تر خواهد شد و برای دولتی که روی کار خواهد آمد، پشتیبانی خوبی خواهد بود.

محمدحسن آصفری در پایان تشریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات دو پیام خواهد داشت. پیام اول برای دولت است که باید قدر تک تک آرای مردم را بداند و به وعده و وعده‌هایی که داده عمل کند و لازمه حفاظت و صیانت از آراء مردم کار کردن، کار کردن و وقت گذاشتن برای مردم است و پیام دوم و خارجی آن این است که دشمنان نظام بدانند که مردم پای انقلاب، نظام و ارزش‌های‎شان بوده و هستند و پای صندوق‌های رأی یک بار دیگر این را به دنیا نشان خواهند داد.

289233

مطالب مرتبط