استاندار مرکزی:

دستاوردهای دولت نباید به بهانه تبلیغات انتخاباتی کمرنگ جلوه داده شود

استاندار مرکزی گفت: دولت تدبیر و امید در هشت سال اخیر با وجود شرایط خاص تحریم و مشکلات اقتصادی خدمات خوبی داشته و نباید به بهانه تبلیغات انتخاباتی این دستاورد صادقانه به‌ویژه در حوزه سلامت نادیده گرفته شود و چنین رفتاری مصداق بی‌اخلاقی است.

تصویر دستاوردهای دولت نباید به بهانه تبلیغات انتخاباتی کمرنگ جلوه داده شود

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، سید علی آقازاده روز دوشنبه در جریان بهره برداری از ۲۶ طرح سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک با حضور وزیر بهداشت در سالن غدیر استانداری مرکزی در اراک، افزود: مناظره نامزدهای انتخاباتی از رسانه ملی برای ارایه برنامه ها و نظرگاه هایی است که بتواند به انتخاب اصلح کمک کند و نباید از این تریبون بهره برداری سیاسی کرد و کرونا از دستاویزی قرار داد و تلاش های شبانه روزی چهارده ماهه پرسنل متعهد سلامت کشور را زیر سوال برد.

وی بیان کرد: برخی از مشکلات موجود ناشی از تحریم‌های ظالمانه و محدودیت در جابه‌جایی منابع مالی است اما، با وجود همه تنگناها کادر درمان و مجموعه مدیران اجرایی توانسته‌اند با بهره‌گیری حداکثری از امکانات موجود مدیریت قابل قبولی در این امر داشته باشند و استان مرکزی نیز در این حوزه خوش درخشیده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: پیک چهارم کووید ۱۹ تاحدود زیادی فروکش کرده و امید است با تداوم واکسیناسیون گروه‌های سنی تا پایان تابستان امسال بتوان شرایط ایمن‌تری را در قبال ویروس کرونا تجربه کرد.

آقازاده اظهار داشت: استان مرکزی به لحاظ بستری بیماران کووید ۱۹ اکنون رتبه ۲۲ کشور را به خود اختصاص داده و به لحاظ آمار فوتی‌های ناشی از این بیماری نیز در جایگاه ۱۶ کشور اسیت که از شاخص ارایه شده برای میانگین کشوری کمتر است.

وی گفت: انتظار می‌رود که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان مرکزی با تاسیس دانشکده داروسازی موافقت کند زیرا آمادگی لازم برای شروع این طرح مهم وجود دارد و زیرساخت‌های آن مهیا است.

نماینده عالی دولت در استان مرکزی ادامه داد: ۲ هزار و ۱۳۹ نفر از شهروندان استان مرکزی تاکنون بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و ۶۱ هزار و ۷۷۹ نفر نیز درگیر این ویروس شده‌اند.

آقازاده بیان کرد: ستاد ملی کرونا مصوبات خوبی برای جبران خسارت اصناف داشت اما، بانک‌ها به‌دلیل قوانین داخلی خود در خصوص چک‌های برگشتی اصناف و مالیات با این قشر همکاری لازم را نداشتند که انتظار این مباحث در این ستاد مورد بررسی ویژه قرار گیرد.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در خانه ملت نیز در این نشست گفت: کمبود تخت‌های بیمارستانی معضلی جدی در استان است که می‌طلبد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

«علی اکبر کریمی» تاکید کرد: نخستین مطالبه مردم استان مرکزی و شهر اراک تکمیل طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) است که تسریع در راه‌اندازی این طرح در بهبود ارایه خدمات سلامت غرب کشور اثر جدی دارد.

وی افزود: در شهرستان خنداب و کمیجان ۲ بیمارستان دولتی فعالیت دارد امادر شان مردم این مناطق نیست و نیازمند اصلاحات است.
نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در خانه ملت بیان کرد: جذب کادر بهداشتی درمانی برای سرویس درمانی بیمارستان ولیعصر (عج)، خوانساری، تخصصی زنان و زایمان، سوانح سوختگی و مهر خنداب از جمله اقداماتی است که باید در اسرع وقت مورد توجه قرار گیرد.

کریمی، نبود مرکز درمانی تخصصی حوزه کودکان و بیمارستان تخصصی بیماران روانی را از دیگر مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی عنوان کرد.
وی ادامه داد: دستگاه‌ شتاب دهنده تحویل بیمارستان آیت الله خوانساری به عنوان قطب درمان سرطان غرب کشور شده و ۵۰ درصد اعتبارات آن نیز تخصیص یافته که انتظار می رود نسبت به تامین و تسریع تخصیص بقیه اعتبار اقدام شود.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در بهارستان بیان کرد: تجهیز بیمارستان امیرکبیر و تقویت و تجهیز مراکز جامع تصویربرداری از دیگر مطالبات استان مرکزی در حوزه بهداشت و درمان است.

کریمی تصریح کرد: تحویل یک دستگاه تشخیصی سی‌تی اسکن به بیمارستان آشتیان باید در اولویت تصمیم‌های حوزه سلامت استان مرکزی قرارگیرد چرا که شهرستان‌های آشتیان، تفرش و فراهان از نظر بعد مسافت به‌هم نزدیک هستند و وجود یک دستگاه سی‌تی ‌اسکن می‌تواند سه شهرستان را پوشش دهد و خیرا سلامت در این راستا باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: مرکز ناباروری جهاددانشگاهیاراک قدیمی‌ترین کانون در ارایه خدمات به زوجین نابارور است که اکنون در تامین نیروی فلوشیب با مشکلاتی مواجه است و انتظار می‌رود در این راستا وزارت بهداشت و درمان حمایت لازم را داشته باشد.

۲۶ طرح دانشگاه علوم پزشکی اراک در سفر یک‌روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان مرکزی بهره‌برداری شد.

305435