ساماندهی اقتصاد و مهار تورم نیازمند برنامه‌ریزی و تدابیرکارشناسی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: ساماندهی اقتصاد، مهار تورم و حل چالش بیکاری نیازمند برنامه‌ریزی و تدابیر کارشناسی است.

تصویر ساماندهی اقتصاد و مهار تورم نیازمند برنامه‌ریزی و تدابیرکارشناسی است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی، افزود: ملت هوشیار و آگاه ایران اسلامی یکبار دیگر در انتخابات ۲۸ خرداد عشق و ارادت خود به نظام اسلامی را به منصه ظهور گذاشتند و رئیس جمهوری منتخب وظیفه دارد به پاس این حضور پر شور مردم حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کلت را سر لوحه قرار دهد.

وی ادامه داد: ایران از ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف برخوردار است و رئیس جمهوری منتخب باید با توکل برخدا، برنامه‌های کارشناسانه و جذب نیروهای کاردان، پاکدست و باتقوا در بخش‌های مختلف دولت، مسیر توسعه کشور را فراهم کند.

امام جمعه اراک بیان کرد: دولت کنونی نیز وظیفه دارد تا لحظه آخر برای آبادانی کشور تلاش کرده و کوتاهی و کم‌کاری از هیچ مسئول و مدیری پذیرفتنی نیست و دستگاه‌های قضایی و امنیتی نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: اخلاق، انصاف، تقوا، انسجام و وحدت ملی باید در لایه‌های مختلف کشور نهادینه شود و آحاد جامعه باید با فداکاری و مجاهدت شبانه‌روزی در آبادانی کشور تلاش کنند.

وی اضافه کرد: مدیران در خط مقدم عملیاتی کردن خواسته‌های مقام معظم رهبری به خصوص تحقق منویات اقتصادی معظم‌له قرار دارند و شناسایی نواقص، اتخاذ تدابیر خلاقانه و اثرگذار و راهبردهای کاربردی در تحقق اهداف کلان اقتصادی باید سرلوحه امور این قشر در دولت آینده باشد.

امام جمعه اراک عدالت محوری و احقاق حقوق ملت را شیرازه اصلی مدیریت در جامعه اسلامی دانست و گفت: توزیع عادلانه منابع، حفظ اموال مسلمین و مقابله همه جانبه با فساد در لایه‌های مدیریتی کشور مهمترین خواسته‌های مردم از دولت آینده است که باید عملیاتی شود.

آیت الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: تنگناها و چالش‌های حاکم بر اقتصاد کشور با اصلاح امور، تدابیر حکیمانه، توجه ویژه به فرآیند تولید و صادرات غیرنفتی حل شدنی است و باید امسال با افتخار این شرایط را پشت سر بگذاریم.

وی اضافه کرد: توسعه پایدار، بالا رفتن نرخ بهره‌وری و تولید ناخالص ملی و ارزش افزوده تنها با سرمایه‌گذاری در بخش تولید محقق می‌شود و بالندگی این بخش نیز وابسته به سرمایه گذاری در آموزش نیروی انسانی کارآفرین است.
درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر ۲ هفته یکبار روزهای چهارشنبه در محل مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار می‌شود.

309948