رئیس هماهنگی ستادهای آیت‌الله رئیسی در زنجان:

مشارکت انتخاباتی افزون بر 55 درصد خواهد بود

رئیس هماهنگی ستادهای آیت‌الله رئیسی در زنجان از پیش‌بینی مشارکت بالای 55 درصد از مردم در انتخابات خبر داد.

تصویر مشارکت انتخاباتی افزون بر 55 درصد خواهد بود

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، تا همین روزهای اخیر احزاب و گروه‌های سیاسی در استان زنجان تحرک خاصی در زمینه انتخابات و حتی فعالیت‌های سیاسی نداشتند اما با نزدیکی به زمان انتخابات و مشخص شدن داوطلبان ریاست‌جمهوری، فعالان حزبی در استان نیز در حال تکاپو برای فعالیت‌های انتخاباتی هستند.

با نزدیک شدن روز انتخابات، تنور انتخابات داغ و داغ‌تر می‌شود و نامزدهای ریاست جمهوری به فعالیت خود رونق داده‌اند، البته فقط چند کاندیدا در استان زنجان اقدام به افتتاح ستاد کرده‌اند، اما با این حال شور انتخاباتی پابرجاست.

در کنار این موضوع با آغاز مهلت تبلیغات داوطلبان شورای شهر، روح تازه‌ای به فضای انتخاباتی شهر دمیده شده است، ستادهای نامزدهای شورای شهر یکی پس از دیگری دایر شده است و شهر مملو از پوستر و بنرهایی شده که داوطلبان نصب کرده‌اند و اینک همه چیز مهیای برگزاری یک انتخابات پرشور است.

یکی از کاندیداهایی که شاید دارای بیشترین ستاد در استان زنجان است، ستادهای مربوط به آیت‌الله رئیسی است که از سوی تشکل‌ها و اقشار مختلف راه‌اندازی و در نقاط مختلف شهر فعالیت دارند.

طبق هماهنگی صورت گرفته پس از تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری، محسن افشارچی (رئیس اسبق دانشگاه زنجان) به عنوان رئیس هماهنگی ستادهای آیت‌الله رئیسی انتخاب شده است.

با توجه به برنامه‌های برگزار شده در حمایت از آیت‌الله رئیسی در زنجان و اقداماتی که برخی از ستادها داشتند، از رئیس هماهنگی ستادهای آیت‌الله رئیسی در زنجان دعوت کردیم تا ارزیابی وی را درباره بحث انتخابات و مشارکت در آن داشته باشیم.

به عنوان سوال اول، آقای افشارچی با توجه به مشکلاتی که شوراها و دولت فعلی در برخی مسائل داشته است، مشارکت را چند درصد پیش‌بینی می‌کنید؟

به عقیده بنده، مشارکت در این دوره از انتخابات ۵۵ درصد خواهد بود، هرچند برخی از افراد ورود شورا را منفی می‌دانند، اما به عقیده من تاثیر مثبت دارد.

خودنمایی حرکتی به سمتی باشد که نگاه آن به سمت توانمندی داخلی باشد و تلاش کند مدیریت داخلی را در مشکلات داشته باشد و امیدواریم مدیریت پاره پاره را پایان دهد و امیدواریم دولتی سرکار بیاید که بتواند این مشکلات را حل کند.

اولویت‌های دولت آتی چه خواهد بود؟

از نظر راهبردی توجه به مردم و ایران قوی مورد توجه خواهد بود که بر اساس همین دو اولویت فعالیت‌هایی در راستای اصلاح رویه موجود شکل خواهد گرفت.

در ابتدا توجه به مردم از اولویت‌های دولت خواهد بود و در ذیل این اولویت به مشکلات معیشتی، اشتغال، مالی مردم توجه خواهد کرد.

و اما درباره اولویت دیگر دولت آتی که ایران قوی است، به جوانان توجه بیشتری خواهد شد و انگیزه دانش و توانمندی در بین جوانان ایجاد می‌شود.

عدالت هم از دیگر اولویت‌های این دولت خواهد بود، چون آنطور که شاهد هستیم، در حال حاضر عدالت برقرار نیست.

مشکل عمده امروز کشور چیست؟

انقلاب اسلامی دو عارضه دارد، یکی اینکه ما ذیل نظم حاکم بر جهان فعالیت کنیم، اما این باعث می‌شود که ما همه کارها را ول کنیم و بخواهیم مثل آنها باشیم، اما این موضوع فاجعه‌بار است.

دومین موضوع نیز مدیریت خسته مبتنی بر نفت است که سال‌ها استمرار داشته است، اما آنچه اتفاق افتاده این است که به خاطر تحریم مدیریت بنزینی وجود ندارد و به همین خاطر به لحاظ مدیریتی دچار مشکل شده‌ایم.

از طرفی مدیریت کلان کشور چون پیر شده خسته است و به دنبال راهکار جدیدی غیر از مدیریت نفتی نیست به همین خاطر است که هیچ اتفاق جدیدی در کشور رخ نمی‌دهد.

همین موضوع مدیریت نفتی موجب سرریز مشکلات در معیشت مردم شده است و در واقع همین صفرهای غیرقابل شمارش قراردادهای نفتی موجب مشکلات شده است.

یعنی پول زیاد است و کسی پاسخگو نیست، در واقع اتفاقی که در این نوع مدیریت رخ می‌دهد این است که مردم مشکل معیشتی دارند و چاره‌ای هم برای آن نیست.

ارزیابی شما از عملکرد دولت در این شرایط کشور چیست؟

اصلی‌ترین ایراد دولت گذشته این بود که استراتژی حل مشکلات را در سبد مذاکراه گذاشت و به آن دل بست.

در واقع دولت به لحاظ ارتباطاتی که داشت، فکر می‌کرد اگر با خارج از کشور مذاکره کند، همه مشکلات حل خواهد شد، در حالی که دشمن به فکر ایران قوی نبود و می‌خواست ایران همانند سایر کشورها ضعیف باشد.

دومین مشکل دولت گذشته نیز این بود که دولت خسته و تاجر مآبانه فعالیت می‌کرد، یعنی راه‌حل جدیدی برای حل مشکلات کشور نداشت و همان راه مستقیم را پیش می‌رفت.

به نظر شما دولت آنطور که ادعا داشت در امر سیاست خارجی موفق عمل کرد یا خیر؟

ببینید، سیاست دولت این بود که می‌گفت زبان دنیا را بلدیم و به همین خاطر پای میز مذاکره است، مذاکره‌ای که ضمانت آن سازمان ملل بود.

در همین راستا دولت سیگنال‌های بسیاری به طرف مذاکره داد و ضعف‌های کشور را آشکار کرد.

از طرفی دولت در مذاکره عجله کرد و فرآیند مذاکره را درست انجام نداد، بماند که محتوای مذاکره هم مشکلات بسیاری را داشت و دولتمردان در این بحث نشان دادند که زبان دنیا را نمی‌دانند.

درباره مسکن عملکرد دولت را چطور ارزیابی می‌کنید؟

متاسفانه آن چیزی که در دولت قبلی کمتر مورد توجه قرار گرفت، بحث مسکن و اشتغال بود، یعنی هرچند در روزهای پایانی اقدام به ساخت مسکن ملی کردند، اما خیلی دیر شده بود.

یکی از برنامه‌های رئیسی در دولت آتی توجه به بحث مسکن است و نخستین اقدام وی همین خواهد بود.

البته هنوز شکل اجرای طرح مشخص نشده است، اما از حضور افراد وارد به کار از جمله آقای نیکزاد که در این باره تجربه هم دارند، استفاده خواهد شد.

درباره اشتغال نیز به اقتصاد دانش‌بنیان و واحدهای تولیدی توجه نشد، یعنی اگر ورود قوه قضائیه نبود، بسیاری از واحدها تعطیل شده بودند.

علت ورود آقای رئیسی از قوه قضائیه به قوه مجریه چیست؟

از کجا معلوم که جلوی همه مسائل مربوط به فساد گرفته شده است، پس با این شرایط اگر پیشگیری کنیم، یعنی نگذاریم که تخلف رخ دهد، پس شاهد ورود قوه قضائیه هم نخواهیم بود.

اتفاقا به عقیده بنده ورود آقای رئیسی به قوه مجریه در راستای حل مشکلات بسیار خوب خواهد بود، چون جلوی فساد گرفته می‌شود.

بزرگترین شعاری که در استان داده شد، این بود که زنجان قطب آی‌تی کشور می‌شود، اما از همان روز اول که این موضوع مطرح شد من به آن نقد داشتم.

حتی وقتی موضوع را با رئیس دفتر رئیس جمهور مطرح کردم؛ برخورد بسیار بدی داشتند، اما اگر با این ظرفیتی که استان دارد، اگر استفاده درستی از آن داشتیم، وضعیت این چنین نبود.

یعنی خیلی کار می‌شد برای فارغ‌‎التحصیلان در رشته آی‌تی کرد، در حالی که این موضوع فقط به یک زمین بسنده شده است.

ارزیابی شما از ۳ استاندار دولت فعلی چیست؟

آنطور که مسلم است، انصاری و درویش امیری درگیر مجموعه‌ای از دوستان خود بودند که درگیر سیاسی‌کاری شدند.

درویش امیری هم پس از رفتن آقای انصاری دقیقا در حلقه سیاست گیر کرد و کار خاصی انجام نشد، اما در دوره استاندار فعلی تا حد زیادی این دیدگاه برطرف شده است.

اوضاع زنجان در رای دادن به آقای رئیسی در این دوره خوب است و از ۵۰ درصد مشارکت در انتخابات عبور کرده‌ایم و حتی در نظر سنجی نیز بالاتر از ۵۰ درصد رای‌دهی به آقای رئیسی را در کل کشور داریم.

شعار ما در انتخابات این است که نباید انتقام گذشته را از آینده بگیریم و باید آینده را با انتخاب درست و آگاهانه و اراده بسازیم و با فساد مبارزه کنیم.

امروز همه می‌دانند که مشکل تولید نقدینگی است و حتی در مناظره‌ها نیز مشاهده کردیم که همه کاندیداها به آن اشاره کردند، اما آنچه در کشور وجود ندارد، اراده برای حل مشکلات است که باید حل شود.

منبع: فارس

305378