فرماندار ایجرود در گفت‌‌وگو با پرسون:

تنوع و تعدد نامزدها میتوانست در افزایش مشارکت انتخاباتی نقش برجسته ایفا کند

فرماندار ایجرود گفت: تنوع و تعدد نامزدها و سلایق مختلف می‌توانست در افزایش مشارکت انتخاباتی نقش برجسته ایفا کند.
تصویر تنوع و تعدد نامزدها میتوانست در افزایش مشارکت انتخاباتی نقش برجسته ایفا کند

باب الله فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه سایت خبری پرسون، با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات تابع شرایط و عوامل مختلف و متعددی است، اظهار کرد: علاوه بر تنوع و تعدد نامزدهای انتخاباتی، عوامل دیگری همچون نوع رفتار شورای نگهبان، شرایط کرونایی و نگرانی مردم از حیث حضور در جمع و صفوف می‌تواند بر میزان آرای مردمی موثر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود مشارکت مردم در انتخابات همانند مشارکت در انتخابات مجلس شود، خاطرنشان کرد: شوراهای محلی می‌توانند در زمینه میزان مشارکت انتخاباتی تاثیرات مثبتی برجای گذارند.

فرماندار ایجرود با تاکید بر اینکه حضور نامزدهای انتخاباتی در شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌تواند مشارکت را جبران نماید، تصریح کرد: افراد برای حمایت از قوم و خویش و طایفه خود که کاندیدای شورای شهر و روستا شده‌اند پای صندوق‌های رای می‌آیند که این موضوع می‌تواند در مشارکت انتخاباتی ریاست جمهوری نیز مثمرثمر واقع شود.

فتحی در خصوص ضرورت شرکت مردم در انتخابات پیش‌رو تاکید کرد: شرکت در انتخابات برای تعیین سرنوشت خود و نوع حاکمیت بسیار حائز اهمیت است و به نظر می‌آید که حضور در انتخابات می‌توانند در آینده کشور بسیار تاثیرگذار شود.

وی با بیان اینکه هر چقدر بر میزان آرای مردمی اضافه شود این مهم می‌تواند در دوام، قوام و قدرت نظام اثر بگذارد، افزود: از سوی دیگر کسی که در انتخابات پیروز می‌شود هرچقدر با میزان آرای بالاتری گزینش شود، قدرت چانه‌زنی و اثرگذاری رای وی بیشتر می‌شود.

فرماندار ایجرود پیرامون تعداد شعبه اخذ رای در این شهرستان عنوان کرد: تعداد ۶۲ شعبه اخذ رای در شهرستان ایجرود در نظر گرفته شده که این رقم نسبت به گذشته افزایش داشته است.

فتحی با اشاره به اینکه در میان کاندیدای شورای شهر تنها یک نفر انصرافی وجود داشته است، افزود: اما از میان نامزدهای شورای روستا چندین نفر انصراف خود را از شرکت در انتخابات اعلام کرده‌اند.

وی درباره مناظرات ریاست جمهوری گفت: مناظرات در شأن ریاست جمهوری نیست و اختصاص سه دقیقه زمان برای بیان اظهارات نامزدهای انتخاباتی فرصت کافی نخواهد بود و این مناظرات بدترین شکل مناظرات صورت گرفته است.

فاطمه شمشیرگر _استان زنجان

305406