مهرعلیزاده:

مهمترین مساله برای راه‌اندازی تولید رفع موانع موجود است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باید مشوق‌های صادراتی به‌ویژه درباره حفظ بازارهای صادراتی در کشورهای همسایه قرار دهیم.
تصویر مهمترین مساله برای راه‌اندازی تولید رفع موانع موجود است

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن مهرعلیزاده روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین مساله برای راه‌اندازی تولید، رفع موانع موجود است به این معنا که باید مانع‌زدایی شود و حمایت واقعی از تولید از طریق تسهیل قوانین صورت گیرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: اکنون نزدیک ۷۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور را واحدهای تولیدی کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند و اغلب آنها در اثر همین مسائل دست و پاگیر اداری و بخشنامه‌ها تعطیل شده‌اند.

مهرعلیزاده ادامه داد: اگر ما بتوانیم مشکلاتی که فرا رو تولید قرار دارند از جمله قوانین متعدد، بخشنامه‌های متعدد، متکثر، متناقض و متعارض را برداریم، ورود نقدینگی به صورت اتوماتیک به آن سمت هدایت خواهد شد و قدرت تخریبی خودش را در جهت‌های دیگر را از دست خواهد داد.

وی با بیان اینکه ما همزمان با تولید باید به مساله صادرات هم فکر کنیم، گفت: ما باید مشوق‌های صادراتی به‌ویژه درخصوص حفظ بازارهای صادراتی در کشورهای همسایه قرار دهیم و به هیچ‌عنوان اجازه ندهیم وزارتخانه یا دستگاهی به خاطر آن هر روز بخواهد بخشنامه صادر کند که فلان جا صادر کند، یا فلان‌جا صادراتش قطع است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: وقتی صادرکننده با ۱۰۰۰ بازاریابی و هزینه کردن بازاری را پیدا کرد باید بتواند بازارش را حفظ کند و این حفظ کردن بازار، به معنای هدایت بازارهای جهانی و آوردن ارز و از سوی دیگر حفظ اشتغال است.

منبع: ایرنا

302105

مطالب مرتبط