معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

تولید داخلی ۱۶۲ میلیون‌ دلار صرفه‌جویی ارزی، داشت

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از 162 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی توسط صنایع تولیدی خبر داد.

تصویر تولید داخلی ۱۶۲ میلیون‌ دلار صرفه‌جویی ارزی، داشت

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، علی کلانتری اظهار کرد: بر اساس عملکرد سازمان در خصوص مدیریت کاهش واردات و صرفه‌جویی ارزی با انجام ساخت داخل، سال گذشته استان موفق به کسب رتبه پنجم کشوری در این راستا شد.

وی افزود: برای تعمیق ساخت داخل و جایگزینی واردات، پارسال شاهد کاهش واردات و صرفه‌جویی ارزی به میزان ۱۶۲ میلیون دلار بودیم که در این راستا با تحقق ۲.۵ برابری تعهد استانی، زنجان توانست رتبه پنجم کشوری را در این زمینه کسب کند.

این مسئول ادامه داد: واحدهای تولیدی فعال در این بخش به دو گروه جایگزینی واردات و صرفه‌جویی ارزی در محصولاتی که در اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت نیاز به داخلی‌سازی داشته است، تقسیم شده‌اند. به منظور حمایت از این واحدها، ۳۶ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در برنامه نهضت ساخت داخل با رویکرد جایگزینی واردات به بانک معرفی شد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: از جمله محصولات واحدهای تولیدی استان جهت جایگزینی واردات می‌توان به نمک نایلون، پارچه ایربگ خودرو، بنتونیت فعال شده، فیلم پلی‌اتیلن چاپ شده، کلیدهای فشار قوی و انواع سکسیونر، قطعات لوله‌های عایق و مسی، انواع فیلترپرس با گریدهای معدنی و غذایی اشاره کرد.

کلانتری پالس اکسیمتر، بافندگی پارچه جین و پارچه پنبه‌ای را از جمله تولیدات استان در راستای صرفه‌جویی ارزی از طریق داخلی‌سازی دانست که علاوه‌ بر ایجاد اشتغال و ارزش‌افزوده در استان، صرفه‌جویی ارزی را نیز برای کشور به همراه داشته است.

منبع: ایسنا

307645

مطالب مرتبط