امام جمعه یزد:

مردم در انتخابات رهنمودهای رهبری را مدنظر قرار دهند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: مردم در انتخابات رهنمودهای مقام معظم رهبری را مدنظر قرار دهند و افراد اصلح را انتخاب کنند.
تصویر مردم در انتخابات رهنمودهای رهبری را مدنظر قرار دهند

به گزارش سایت خبری پرسون، ..آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به اینکه تقوا بهترین راه برای رسیدن به مقاصد والای انسانی است و دوری از خدا باعث شقاوت و بدبختی انسانهاست، اظهار داشت: بنابراین باید تلاش کنیم صراط مستقیم را انتخاب کنیم و از مخالفت با خدا دور باشیم تا سعادت دنیا و آخرت را داشته باشیم.

وی با اشاره به آیه 59 سوره نساء که می‌فرماید: یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ افزود: سه دستورکار در این آیه وجود دارد و این آیه مربوط به مسئله اطاعت و فرمانبرداری از رهبران الهی و خدای متعال و کسانی است که خدای متعال به عنوان رهبران امت تعیین کرده که این دستور هم مطابق عقل و هم مطابق شرع است.

ناصری بیان کرد: اطاعت خدا و اطاعت خدا دو نکته اول تاکید شده در این آیه است؛ اطاعت خدا نقطه رسیدن به کمال انسانی است و اطاعت از پیامبر نیز همان اطاعت از خداست زیرا پیامبران از ناحیه خدا مامور هستند و دستورات قرآن را برای ما تبیین می‌کنند.

خطیب جمعه یزد با اشاره به اینکه دستورات خدا و احکام الهی باید در جامعه محقق و کاربردی شود، افزود: خدای متعال برای تحقق این امر دستوراتی دارد اما اجرای آن نیاز به برنامه ریزی‌ها و احکام جدید و ... وجود دارد.

ناصری ادامه داد: اطاعت از اولی الامر نیز دستور سوم این آیه است که اولی الامر کسی که حاکمیت جامعه اسلامی بر عهده اوست و اطاعت از اولی الامر نیز مثل اطاعت از پیامبر واجب است اما اینکه اولی الامر چه کسانی هستند، بسیار حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: اولی الامر، کسی است که امور جامعه بعد از پیامبر در دست اوست و کسی که اطاعت اولی الامر می کند، اطاعت رسول خدا کرده است اما هرکسی که امور جامعه در دست او باشد، نباید از او اطاعت کرد زیرا گاهی امور جامعه به دست سلاطین ظالم می افتد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: اینگونه نیست که هرکس با هر روشی که روی کار آمده باشد، از او اطاعت شود بلکه اولی الامر کسانی هستند که در مسیر حرکت پیامبر حرکت کنند و شرایط آنها با شرایط تعیین شده توسط خدا و پیامبر تطبیق داشته باشد و مصداق اولی الامر، حضرت علی(ع) و اولاد مطهرش هستند.

ناصری با بیان اینکه در زمان غیبت نیز باید به ولی فقیه مراجعه کنیم، تصریح کرد: در مسائل اجتماعی، دینی و اجتماعی و حل معضلات جامعه وظیفه داریم که به ولی فقیه مراجعه کرده و به دستورات آن عمل کنیم.

وی ادامه داد: در اجتماع امروز نیز اگر مسائلی در مورد انتخابات یا سایر مسائل اجتماعی مشکلاتی و مشکلات عقیدتی و سلیقه ای اختلاف نظر داریم باید به سراغ کسی برویم که ما را راهنمایی و درد ما را دوا کند و اطمینان داشته باشید که رادیو بی بی سی و لندن نشینان از عهده آن بر نمی آیند بلکه فقیه عادل، با تجربه، شجاع و دلسوز باید به آن رسیدگی کند.

ناصری عنوان کرد: متاسفانه خیلی‌ها برای حل مشکلات خود به غرب و فضای مجازی و رسانه های بیگانه پناه می برند و به دردسر و مشکلات گرفتار می شوند و وجهه اسلام را خراب و در جامعه تشتت ایجاد می کنند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم در مسیر خوبی‌ها و در مسیر صلاح و سعادت قرار نمی گیرند، مگر زمانی که مسئولان آنها در مسیر صلاح قرار گیرند، افزود: بنابراین جامعه صالح، مبتنی بر فرمانده، مدیر، رئیس و ولی صالح است و اگر مسئولان صلاحیت داشته باشند و به وظایف خود عمل کنند، مردم سعادتمند می شوند.

وی عنوان کرد: امروز هم که زمان انتخاب است، باید نسبت به انتخاب خود آگاه باشیم و نصایح و رهنمودهای رهبری را مدنظر قرار دهیم و کسانی را انتخاب کنیم که برای قدرت و ثروت کار نکنند بلکه برای رضای خدا و خدمت به جامعه و خدمت به مردم قدم بردارند.

ناصری ادامه داد: داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باید کمر همت را ببندند و مردم را تکریم کنند باید کار کنند و برنامه ریزی داشته باشند و هر برنامه ای که به نفع گروه و عده خاصی باشد را کنار بگذارند و کاری کنند که منفعت اسلام و عموم جامعه در آن باشد.

وی بیان کرد: جامعه ما یک حکومت الهی است که باید حرکت به سمت جلو داشته باشد و فکر و دین و عقل و اعتقاد خود و مردم را سالم کنند آنها را ایثارگر بار بیاورند و همه با خدا باشند و همه در یک مسیر قرار بگیرند و تعلقات مادی را کنار بگذارند و در راه رضای خدا قدم بردارند.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

301389

مطالب مرتبط