تاکید ائمه جمعه بر کسب اعتماد مردم با یکی کردن قول و عمل

خطیبان نماز جمعه، اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه دولت ذکر کردند و گفتند که عملی کردن وعده های رییس جمهوری و وزرا در حد امکان موجب برگشت اعتماد از دست رفته مردم نسبت به دولت می شود.
تصویر تاکید ائمه جمعه بر کسب اعتماد مردم با یکی کردن قول و عمل

به گزارش سایت خبری پرسون، امامان جمعه در خطبه های این هفته که در برخی مراکز استانی و شهرهای بزرگ بطور مجازی قرائت شد و یا با رعایت پروتکل های بهداشتی در جمع نمازگزاران ایراد گردید با بیان اینکه برای جلب اعتماد مردم اولین گام این است که قول و عمل مسوولان با هم منطبق باشد، اظهار کردند: یکی از رسالت ها و ماموریت های مهم دولت سیزدهم احیای اعتماد و امید مردم است.

خطیبان نماز جمعه با بیان اینکه به دلیل پاره‌ای مشکلات اعتماد مردم به دولت در سال‌های گذشته دچار خدشه شد،افزودند: رسیدگی به مسایل و رفع مشکل در کنار پاسخگویی به مطالبه بر حق مردم، زمینه‌ساز بازسازی و اعتمادآفرینی مجدد است، اگر چه در این راه باید همه مردم نیز دولت را کمک کنند.

امامان جمعه در خطبه های این هفته همچنین به ۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری اشاره و روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس را گواهی صادق برحفظ کیان و عزت این دیار استعمار ستیز توصیف کردند.

خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی بخش هایی از خطبه های این هفته را که بطور مجازی و حضوری در برخی شهرها و مراکز استانی برگزار شد را به شرح ذیل گزارش کرده اند:

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تاکید بر ضرورت تلاش برای بازسازی اعتماد مردم گفت: دولت باید با نخبگان و جلوداران حرکت های فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ارتباط مستمر داشته باشند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، در خطبه‌های نماز جمعه شیراز افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود خطاب به اعضای دولت سیزدهم فرمودند که مردم باید به دولتشان اعتماد داشته باشند. ایشان همچنین اشاره کردند که این اعتماد لطمه خورده است و باید بازسازی بشود.

وی با طرح این پرسش که اگر بنا هست اعتماد مردم به دولت را بازسازی بکنیم باید چه کارهایی انجام بشود،گفت: یکی از کارهایی که باید انجام شود و خود رئیس جمهور هم در جلسه ای که با ایشان در مجلس خبرگان داشتیم به آن اشاره کرده اند این است که دولت با نخبگان و جلوداران حرکت های فکری و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی ارتباط مستمر داشته باشند.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: اینکه مسئولین بین جمعیت و مردم باشند مهم و بسیار ضروری است اما از آن مهمتر ارتباط با نخبگان جامعه است و باید ساختاری برای تحقق این امر مهم در نظر گرفته شود و از جمله کارهایی که رئیس جمهور انجام داده است همین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: کسانی که به دولت سیزدهم مشاوره می‌دهند باید افراد انقلابی، با انگیزه و متخصص را برای مسوولیت‌ها معرفی کنند.

حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های این هفته نماز جمعه مرکز خراسان شمالی اظهار داشت: امروز روز رفاقت بازی نیست چرا که کشور هم اکنون با مشکلات فراوانی مواجه است بنابرین به افرادی که توان حل مشکلات را داشته باشند نیاز دارد.

وی افزود: مشاوران دولت افرادی را برای گرفتن پست پیشنهاد می دهند باید شجاعت لازم را برای گرفتن تصمیم‌های بزرگ داشته باشند.

وی گفت: مشاوران بدنبال احزاب و گروهایی که خودشان دوست دارند نباشند زیرا با این کار به خود و مردم خیانت کرده اند.

حجت الاسلام نوری در ادامه خطاب به مسولان و مدیرانی که پای کار هستند گفت: دولت جدید مدیرانی را برمی‌گزید و نباید با این دید که قرار است سمت آنها تغییر می‌کند دست از کار کشیده و سست شوند زیرا این نگاه خیانت به نظام است.

وی گفت: آنهایی که هم اکنون برسر کار هستند و هر نوع مسوولیتی دارند باید با انگیزه به مردم خدمت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نخستین دیدار هیات دولت سیزدهم گفت: دولت جدید باید امید و اعتماد به مردم را بازگرداند؛ چیزی نگویند که به آن عمل نکنند، گفتار و عملشان یکی باشد و جلب اعتماد مردم باید در راس کارهای مسوولان قرار گیرد.

آیت الله « مصطفی علما» در خطبه این هفته نماز جمعه کرمانشاه با تشریح رهنمود های مقام معظم رهبری در نخستین دیدار با هیات دولت سیزدهم؛ با اشاره به طرح نیمه کاره "منوریل" شهر کرمانشاه افزود: در کشور ۷۵ هزار پروژه نیمه تمام وجود دارد، لذا یکی از اولویت های دولت باید تمرکز بر بازسازی کشور و اتمام کارهای نیمه کاره باشد.

او گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند دولت جدید باید در انجام امور انقلابی رفتار کند، به این معنا که در همه کار در کنار خردمندی و عقلانیت بسیار محکم و قدرتمند عمل کنند.

آیت الله علما یکی از شاخصه های مهم دولت را مردمی بودن و از بطن مردم دور نشدن اعلام کرد و گفت: دولت باید خودش را از مردم جدا نکنند، پای دردرد دل مردم بنشیند، کماکان آقای رییسی در این یک هفته به ۲ استان سفر کرده و در جمع مردم حاضر شده و به مشکلات آنها رسیدگی کرده است.

امام جمعه شاهرود گفت: انتصاب مسوولان در دولت سیزدهم، برای بازگشت اعتماد جامعه، بر ملاک شایسته‌سالاری و به دور از هر نگاه و رویکردی باشد.

حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای پیامبر اعظم (ص)، افزود: دولتمردان از جمله استانداران و فرماندارانی که منصوب می شوند باید با خدمت خالصانه و بی منت اعتماد آسیب دیده مردم را جبران کنند.

وی تاکید کرد: عملی کردن وعده های رییس جمهوری و وزرا در حد امکان موجب برگشت اعتماد از دست رفته مردم نسبت به دولت می شود.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با وزرای دولت سیزدهم اشاره کرد و ابراز داشت: انتصاب کارکنان در مجموعه استانداری ها و دستگاه های اجرایی از صدر تا ذیل باید براساس شایسته سالاری باشد و فامیل بازی و حزب بازی که مردم از آن خیری ندیدند و موجب آسیب دیدن اعتماد عمومی شده را تکرار نکنند.

امینی، دوری از اشرافی گری را یکی دیگر از عوامل اعتماد سازی بین مردم و دولت خواند و تصریح کرد: مبارزه مستمر با فساد، مفسد و رانت باید در دستور کار دولت قرار گیرد، قوه قضاییه بعد از اینکه جرم محقق شد مبارزه می کند اما قوه مجریه باید از وقوع جرم پیشگیری کند.

امام‌جمعه موقت یزد نیز گفت: اعتمادآفرینی و امیدبخشی بین اقشار مختلف جامعه و ارتباط مردم با دولت و نظام در اولویت برنامه‌های رییس جمهوری و کابینه جدید باشد.

حجت‌الاسلام سیدناصر محمدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت اشاره کرد و افزود: جلب اعتماد عمومی مردم از جمله مسایل اساسی است که دولت باید برای تحقق آن اقدام لازم انجام دهد .

وی با بیان اینکه به دلیل پاره‌ای مشکل اعتماد مردم به دولت در سال‌های گذشته دچار خدشه شد ،ادامه داد: رسیدگی به مسایل و رفع مشکل در کنار پاسخگویی به مطالبه بر حق مردم، زمینه‌ساز بازسازی و اعتمادآفرینی مجدد است که باید همه مردم ،دولت را در این کمک کنند.

امام‌جمعه موقت شهر یزد اظهارکرد: هر فردی در این دولت و نظام از صدر تا ذیل مسئولیتی دارد ، باید وظایف خود را صادقانه با همت مضاعف بدون فوت وقت برای خدمت رسانی به مردم و رفع مشکل در ابعاد مختلف صرف کند که در این مورد تعلل و سهل‌انگاری از هیچ شخصی قابل قبول نیست.

محمدی به توصیه‌های مقام معظم رهبری خطاب به رییس‌جمهوری و دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: تمامی موارد باید نقشه‌راه و محور حرکت و تصمیم دولتمردان قرار گیرد که انجام برنامه‌ها با روحیه جهادی و انقلابی موجب غلبه بر مشکل و تعالی کشور است.

امام جمعه موقت ایلام گفت: مهم ترین مطالبه و خواست مردم از دولت جدید این است که نیروهای کارآمد، با تجربه، انقلابی و دلسوز را برای مدیریت ارشد استفاده کند.

حجت‌الاسلام وعد مرادبیگی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار داشت: مردم از دولت جدید انتظار دارند برخی از مشکلات را حل و فصل و به محرومان توجه بیشتری کند.

وی افزود: شعار و هدف دولت جدید توجه ویژه به معیشت مردم و برخورد با مفسدان و رانت خواران و تعادل در قیمت اجناس است که این می تواند مایه دلگرمی و امید برای مردم باشد.

امام جمعه موقت ایلام تاکید کرد: معیشت مردم در حال حاضر مهم ترین مشکل است که دولت جدید با برنامه ریزی مسنجم به فضل الهی و با کمک مردم برای آن بطور هدفمند برنامه دارد.

امام جمعه موقت دامغان هم گفت: بازسازی اعتماد عمومی در جامعه، یکی از مهم ترین و اصلی ترین وظایف دولت سیزدهم است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام احمد فوادیان در خطبه های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر، افزود:بازسازی اعتماد عمومی مردم با رفع کمبودها، حضور سرزده و بدون اطلاع قبلی در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری کشور، عمل گرایی، ندادن وعده‌هایی که شدنی نیست، بیان موانع به صورت شفاف به مردم، و تکیه بر استعدادهای داخلی جوانان توانمند کشور، محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران از ابتدا تاکنون دچار فراز و نشیب های بسیاری بود که امتحان الهی در آن نهفته بود.

فوادیان ادامه داد: امروز سکان ریاست جمهوری به مرد میدان عمل و مبارزه با فساد و تبهکاری، آیت الله سید ابراهیم رییسی سپرده شده است که در ماه‌های اول ریاست جمهوری به صحنه آمده و از نزدیک با مردم سخن می‌گوید و این نعمت بزرگی است.

وی به ۱۲ شهریور سالروز شهادت رییس‌علی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس اشاره کرد و گفت: انگلیس موجود خطرناک و ویروس کشنده ای است که با ورود به هر کشور و حکومتی، آن جامعه را نابود می‌کند.

امام جمعه یاسوج نیز در خطبه های این هفته گفت: دولت سیزدهم باید با بی‌عدالتی و فساد مبارزه جدی کند و حرف و عمل مسئولان در این زمینه یکی باشد .

آیت الله سید نصیر حسینی اظهار داشت: موضوع عذرخواهی مسئولان از ملت هم باید یکی دیگر از موضوعاتی باشد که در کشور نهادینه شود نباید مردم هزینه اشتباهات و ندانم کاری برخی مسئولان را بپردازند.

وی با اشاره به روز مبارزه با استعمار انگلیس و شهادت رئیسعلی دلواری، بیان کرد: استعمارگران سال‌های متمادی خون مملکت را مکیدند، خون انسان‌ها پاک را به زمین ریختند و ثروت‌ها را به یغما بردند و امروز هم دست بردار نیستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری نیز با اظهار این که رئیس جمهوری باید مدیران دردمند و عدالت خواه را محور چینش مدیران در استان ها قرار بدهد ،گفت : رئیسی باید درانتخاب استانداران ،فرمانداران و مدیران کل در استان ها به توصیه های توجه کند تا دولت کارآمد آن محقق شود.

حجت اسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی افزود: امروز برای رسیدن به اهداف تعیین شده که همان رسیدن به عدالت اجتماعی ، احیاء امید و اعتماد در جامعه است نیاز ه مدیران جهادی و مردمی داریم ، مدیران و مسئولانی که درد مردم را بشناسند و عدالت خواه باشند ، افرادی که در تعارض با منافع عمومی و شخصی به منافع عمومی پایینند باشند، تاجایی که امکان دارد اهل استان باشند؛ چراکه این افراد درک بهتری از مشکلات استان دارند.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت نکات اساسی را مطرح کرده اند که این منویات باید الگوی دولت سیزدهم در انتخاب مدیران استانی نیز باشد بیان داشت: دولت باید مردمی و مسئولان آن باید در میان مردم بروند ، از بیت المال به درستی استفاده کرد و تلاش جهادی داشته باشند.

محمدی لائینی تصریح کرد: بنابراین دولت مردمی یعنی این که هر مصوبه و طرح در این دولت باید پیوست عدالت داشته باشد ، عدالت ورزی مشخصه حکومت جمهوری اسلامی است ، انسان هایی که مسئولت می گیرند نیز باید عادل باشند و مکمل عدالت فساد ستیزی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: این دولت باید اعتماد و امید مردم را احیاء کند ، بخشی از مشکلات های امروز جامعه به تحریم ها بر می گردد ، عمده مشکلات به ناکارآمدی و خیانت های مسئولان بوده است. این ها به اعتماد عمومی و امید مردم به عنوان سرمایه اجتماعی آسیب وارد کرده است ،دولت باید امید و اعتماد را احیا کند واین امر مهم فقط با یکی بودن قول و فعل مسئولان،این که حرف آنان همراه با عمل باشد و وعده ها عملی شود، محقق می شود.

وی ادامه داد: اگر حرف و عمل یگی باشد اعتماد و امید مردم به جامعه بر می گردد و معتقدم یکی از راهکار های مهم برای رسیدن به این اعتماد این است که باید موضوع تعارض منافع شخصی و منافع عمومی در نظام حل شود.

وی تصریح کرد: باید کاری کنیم انسان های شایسته و صالح انتخاب و معرفی و روی کار بیایند ، چون این افراد حرف و عمل یکی دارند.

امام جمعه موقت ارومیه هم گفت: مدیران جهادی برای رضای خدا تلاش کرده و کار خود را برای مردم و حل مشکلات آنان وقف می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمد حیدری‌زاد اظهار داشت: مدیران و مسوولان باید امانت‌دار باشند، زیرا این مسوولیت از طرف خداوند متعال به آنان سپرده شده است.
وی بیان کرد: وقتی مسوولیت به فردی سپرده می‌شود باید بداند که او امین خدا، مردم، ولایت و رهبری است.
امام جمعه موقت ارومیه گفت: افرادی که ولایت خدا را قبول نکرده و توکل بر خدا نکنند مانند کسانی هستند که سخت‌ترین پناهگاه را دارند.
حجت‌الاسلام حیدری زاد بیان کرد: اوضاع و مشکلات کشور تنها با مدیریت جهادی و اتکا به جوانان قابل حل است.
وی اضافه کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هرکجا به جوانان اعتماد کردیم و امکانات در اختیارشان قرار دادیم موفق شدیم ؛بنابراین وضعیت جدید با مدیریت جهادی و اعتماد به جوانان قابل حل است.
وی با اشاره به اینکه در کنار مردم بودن مهمترین ویژگی دولت جدید است، گفت: بنابراین رویه‌ای که این دولت به کار گرفته است بهترین رویه بوده و مسوولان و مدیران باید این روش را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه مشهد نیز گفت: دولتمردان تا حد امکان به مردم وعده ندهند و پس از اینکه کاری را به سرانجام رساندند آن را به مردم اعلام کنند.

آیت‌الله سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: دولت سه وعده واکسیناسیون عمومی تا دهه فجر، ساخت یک‌ میلیون مسکن و ایجاد یک میلیون شغل در سال را به مردم داده است که لازمه تحقق این وعده ها و ایجاد اعتماد بین مردم و دولت، اقدام جهادگرانه مسوولان است.

وی به توصیه رهبر معظم انقلاب به دولت سیزدهم مبنی بر ترمیم اعتماد مردم به دولت اشاره و بیان کرد: معظم له در اولین دیدار با اعضای دولت سیزدهم در هفته دولت، رسالت متفاوت آن با دولتهای قبلی را بازسازی و ترمیم اعتماد عمومی به دولت عنوان کردند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: اعتماد مردم به دولت خدشه دار شده و لازم است این اعتماد بازسازی گردد.
وی گفت: نظام های دیکتاتوری به اعتماد مردم کاری ندارند، اگر وزارت آموزش و پرورش یک متولی درست و حسابی پیدا کند، می تواند تاریخ انقلاب اسلامی و نحوه رفتار حکومت ستم شاهی را برای نسل های بعد نشان دهد.
آیت‌الله علم الهدی افزود: نظام ستم شاهی وابسته به پول فروش نفت بود و آن را در بانکهای آمریکایی ذخیره می کرد و به مردم کاری نداشت، جز ضعف در جامعه چیزی نبود و از مردم وحشت نداشت و به گفته خودشان هر کس قدرت داشت، وابسته به دربار بود.

وی ادامه داد: نظام مردم سالاری دینی ما که جریان های ثروت و قدرت را از بین برده متکی به مردم است و اگر بنا شد اعتماد عمومی نسبت به دولت خدشه دار شود، اعتماد مردم به نظام نیز خدشه دار می شود، نظام ما مردم سالاری دینی است و باید مردم به بخش های مختلف نظام اعتماد داشته باشند.

امام جمعه مشهد، مردم، مجلس و دولتمردان را در ایجاد اعتماد سازی دارای وظایفی دانست و گفت: زندگی دولتمردان باید همانند مردم باشد و رفت و آمدشان نیز بین مردم باشد، ارتباط دولتمردان و مسوولان با مردم آنها را امیدوار می کند.

امام جمعه دماوند نیز با بیان اینکه اعتماد عمومی مهمترین سرمایه نظام مردم سالاری دینی است، گفت: رسیدگی به معیشت مردم و تامین مایحتاج اولیه مردم کمترین توقع از دولت است.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولت سیزدهم، اظهار داشت: برای نخستین بار مقام معظم رهبری از تعبیر آسیب دیدن اعتماد عمومی سخن گفتند و دولت را موظف به ترمیم این آسیب کردند.

وی با بیان اینکه اعتماد عمومی مهمترین سرمایه نظام مردم سالاری دینی است و فرآیند حفظ ترمیم و تقویت آن وظیفه همه مسئولان است، افزود: رسیدگی به معیشت مردم و تامین مایحتاج اولیه مردم کمترین توقع از دولت است.

امام جمعه بندر دیر استان بوشهر هم در خطبه های این هفته گفت: اعتماد مردم به مسئولان بزرگ ترین سرمایه است و مسئولان با مردم صادق باشند.

سید علی حسینی در پیام آدینه خود در فضای مجازی افزود: مسئولان به وعده‌ هایی که به مردم می دهند عمل کنند تا امیدواری و اعتماد آنها جلب شود.

وی گفت: یکی از راه های اساسی جلب اعتماد مردم به مسئولان مردمی بودن و مردمی ماندن آنها است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: در بیانات اخیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی معیارهایی درباره دولت اسلامی و مسئولان، مطرح شد و ایشان در ملاقات با دولت درباره اینکه مسئولان چگونه باید باشند، مطالب مهمی فرمودند.

وی تصریح کرد: در بیان اخیر موضوع مهمی را تاکید کردند و فرمودند اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت است و مردم وقتی به شما اعتماد کردند و امید به شما داشتند، با شما راه می آیند و کمکتان می کنند و این بزرگ ترین سرمایه برای دولت است تا بتواند اعتماد مردم را جلب کند که البته این مهم متاسفانه مقداری آسیب دیده است.

نماینده ولی فقیه دراستان قزوین افزود: اتفاقاتی که مردم در دوران گذشته شاهد بودند، به اعتماد عمومی لطمه جدی وارد کرده است و مقام معظم رهبری فرمودند باید آن را ترمیم کنیم و اعتماد مردم را به دولت برگردانیم و راهکارش هم این است که حرف و عمل مسئولان یکی بشود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه الان آغاز کار دولت کریمه است و مردم واقعا امیدوار هستند،افزود: مردم کثیری که به آیت الله رئیسی رای دادند، کارهای قبلی و زندگی ایشان را دیده بودند و باور کردند ایشان همان کسی است که آمده جلوی ظلم و ستم را بگیرد و در مقابل زیاده خواهان و زیاده خوران بایستد و این اعتماد باید حفظ شود و اعتماد از دست رفته برخی از مردم هم برگردد.

وی ادامه داد: با استقرار هیات دولت، وزرا با رای بالای مجلس حمایت شدند و مورد پذیرش مجلس که نمایندگان مردم هستند، قرار گرفتند و در ادامه دولت استانداران و مسئولان دیگر استانی را از کسانی انتخاب کنند که حرف و عملشان دوتا نشود.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: نباید با باندبازی ها کسانی را به جان مردم بیندازد که بلد نباشند استانداری و خدمت یعنی چی بنابراین کسانی که انگیزه خدمت به مردم را ندارند و صرفا انگیزه میز و صندلی دارند نباید انتخاب شوند.

وی گفت: امیدواریم در کشور و استان قزوین مسئولیت ها به فرزندان انقلاب، دوست‌داران و دلسوزان انقلاب که جان و مالشان را برای انقلاب نثار می کنند، سپرده شود تا مردم شیرینی و حلاوت عدل امام علی(ع) که دغدغه اصلی رهبری است را مشاهده کنند.

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه زنجان گفت: در این شرایط باید با دولت همراهی کنیم و هر چه از دستمان بر آنمی آید برای حل مشکلات انجام دهیم.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان به نخستین ملاقات اعضای هیأت دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار خطوط کلی را به طور شفاف و واقعی بیان فرمودند که به عنوان نقشه راه برای دولت است.

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب به اعتماد مردم به دولت به مثابه بزرگ ترین سرمایه ملی اشاره کرد و گفت: در این شرایط باید با دولت همراهی کنیم و از هر چه دستمان می آید برای کمک به دولت برای حل مشکلات انجام دهیم.

حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد:به تعبیر رهبر معظم انقلاب اعتماد عمومی یک مقداری آسیب دیده و باید ترمیم شود.

وی افزود: راهکار تقویت اعتماد این است که حرف و عمل مسوولان یکی باشد. از این رو مسوولان باید بر حسب وعده هایی که داده اند عمل نمایند.

امام جمعه زنجان گفت: شناسایی ضعف ها و یافتن راه حل برای بر طرف کردن مشکلات، راهکار برطرف کردن خلا به وجود آمده است.

منبع:ایرنا

336836