امام جمعه بهاباد:

مهم ترین میراث امام راحل برای ملت؛ حفظ استقلال و خودباوری بود

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه انقلاب اسلامی  مسیرخودش را می رود وبه ما آگاهی ، خودباوری و خوداتکائی واستقلال داد  گفت : حفظ استقلال و خودباوری مهم ترین میراث امام راحل برای ملت ایران بود.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد در خطبه های این هفته نماز جمعه بهاباد به خود باوری و اتکائی و استقلال ملت ایران اشاره کرد و افزود: ایجاد یک باور ذاتی در بین مردم و جوانان کشور و ایجاد اعتماد به نفس ملی از مهم ترین میراث امام خمینی (ره) برای ملت ایران بود به طوری که اگر تا پیش از انقلاب اسلامی ایران، مردم به خودشان باور نداشتند، ولی امروز به این باور رسیدیم که بسیاری از کارها را خودمان می‌توانیم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه استقلال و عزت کشور در گرو خود باوری و استفاده از تولید و دسترنج نیروی کار داخلی است، بر تولید محصولات با کیفیت تأکید و اظهار کرد: خودباوری و توسعه کسب و کار داخلی کشور را خودکفا و بی‌نیاز نسبت به بیگانگان می‌کند و اگر در حوزه‌های ضروری زندگی استقلال داشته باشیم راه بر سلطه‌جویی دشمنان بسته خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد تصریح کرد: ما با خود باوری می‌توانیم به قله های پیشرفت و تعالی برسیم و ایرانیان جزو با هوش ترین و با استعدادترین ملت ها هستند؛ ما در هر حوزه ای ورود پیدا کنیم موفق خواهیم شد.

امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه در گذشته ما چه بودیم، چه شدیم، چه باید بشویم، چگونه باید باشیم و چرا باید بشویم افزود: اگرکسی 150 سال قبل ازانقلاب اسلامی را خوب بلد باشد و بشناسد او نمی فهمد انقلاب یعنی چه. اگرکسی 50 سال از رحلت پیامبر تا شهادت امام حسین ع را نفهمد و نشناسد نمیداند عاشورا یعنی چه و برای چه امام حسین (ع) قیام کرد.

امام جمعه بهاباد بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری در نمازهای جماعت و جمعه و مراسم های ملی مذهبی تاکید کرد و گفت: از شهروندان بهابادی می خواهیم شیوه نامه ها و نکات بهداشتی را در مراسم ها و محافل را رعایت کنند تا شاهد برچیده شدن کرونا از شهرستان باشیم.

انتهای پیام/

231443

مطالب مرتبط