کارشناس مسائل بانکی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

را‌ه‌های تأمین منابع مالی برای رونق واحدهای تولیدی

واحدهای تولیدی براساس دسته‌بندی‌هایی که مشخص کرده‌ایم از طریق سامانه بهین‌یاب تقاضا می‌دهند، سپس در کارگروه‌های استانی ستاد تسهیل بررسی می‌شود و پس از مشخص شدن اولویت‌ها به بانک‌های عامل اعلام می‌شود.
تصویر را‌ه‌های تأمین منابع مالی برای رونق واحدهای تولیدی

محمد آریا کارشناس مسائل بانکی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص راه‌های تأمین منابع مالی تولیدی‌ها از سوی بانک‌ها بیان کرد: این مسئله را از دو طریق پیگیری کرده‌ایم. یکی از روش‌های سنتی و معمولی که تقریباً روش اصلی ما است و دیگری روش‌های نوین تأمین مالی است.

آریا افزود: واحدهای تولیدی براساس دسته‌بندی‌هایی که مشخص کرده‌ایم از طریق سامانه بهین‌یاب تقاضا می‌دهند، سپس در کارگروه‌های استانی ستاد تسهیل بررسی می‌شود و پس از مشخص شدن اولویت‌ها به بانک‌های عامل اعلام می‌شود. این کاری است که عمدتاً برای بنگاه‌های کوچک پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که نقش بانک به عنوان متولی بازار پول فقط تأمین سرمایه در گردش است، اظهار داشت: باید یک واحد تولیدی وجود داشته باشد تا بانک‌ها صورت‌های مالی را بررسی کنند، میزان تولید آن واحد را ببینند و درصدی از هزینه تولید یعنی خرید مواد اولیه، کارگر، آب و برق آن را بپردازند که بسیار هم نامحدود است. بانک‌ها تا 90-80 درصد اجازه دارند به این موضوع ورود کنند و این هزینه را تأمین نمایند.

این کارشناس مسائل بانکی در پایان خاطر نشان کرد: سامانه بهین‌یاب به منظور اطلاع متقاضیان از امکانات موجود در ردیف‌های بودجه و ثبت‌نام برای دریافت آن طراحی شده است تا بانک‌ها نیز سریع‌تر به اطلاعات مشتری دسترسی پیدا کنند و اعتبارسنجی و کارهای لازم را انجام دهند.

327677