مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

ثبت نام غیر حضوری مدارس از طریق سامانه پادا در سال تحصیلی جدید

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: به علت شیوع کرونا و برای جلوگیری از ازدحام دانش آموزان و اولیا، ثبت نام در همه پایه ها در سال تحصیلی آینده به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه پادا انجام می شود.
تصویر ثبت نام غیر حضوری مدارس از طریق سامانه پادا در سال تحصیلی جدید

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، محمد رحمتی در اولین جلسه ستاد ثبت نام دانش آموزان استان درباره ضرورت اطلاع رسانی زمان و نحوه ثبت نام سال جاری گفت: برای جلوگیری از حضور اولیا و دانش آموزان در مدارس به علت شیوع بیماری کرونا، ثبت نام دانش آموزان امسال در همه پایه ها به صورت الکترونیکی و غیر حضوری و از طریق سامانه یکپارچه الکترونیکی آموزش و پرورش (pada.medu.ir)، انجام خواهد شد که از هم اکنون برای انجام ثبت نام مطلوب و مناسب از دانش آموزان استان، تمهید مقدمات لازم و برنامه ریزی های مناسب، اعمال شده است.

وی افزود: در صورت بروز مشکل ثبت نام به شکل غیر حضوری برای برخی از اولیا، نسبت به ثبت نام الکترونیکی و یا حسب مورد به نحو حضوری آنان با رعایت پروتکل های بهداشتی، تدابیر لازم پیش بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر اهمیت پوشش تحصیلی حداکثری دانش آموزان اظهار کرد: به منظور ارتقای نرخ پوشش، جذب و ثبت نام همه دانش آموزان رده سنی ( به ویژه کودکان بازمانده از تحصیل حاشیه شهرها، مناطق محروم، آسیب پذیر و عشایری ) واجد شرایط در کلیه پایه ها و دوره های تحصیلی، ضرورت دارد با مشارکت و استفاده مطلوب از ظرفیت های سایر دستگاه ها و سازمان های اجرایی سطح استان، در جلسات و کمیته های تخصصی ستاد ثبت نام استان، استفاده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به وضعیت فعلی بیماری کووید 19، اظهار کرد: ضروری است با رعایت ضوابط تعیین شده در دستورالعمل ها و بخشنامه ها، ثبت نام دانش آموزان، سریع و آسان انجام شود.

پریسا فاطمی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد سال تحصیلی گذشته اعلام کرد: امسال نیز مانند سال گذشته از طرف وزارت آموزش و پرورش، مسئولیت ستاد ثبت نام استان به معاونت آموزش ابتدایی ادارات کل استان ها محول شده است که خوشبختانه ضمن آسیب شناسی و بررسی مشکلات و چالش های فرآیند ثبت نام سال تحصیلی قبل، راهکارهای عملی برای بهبود و اصلاح امور به خصوص تسهیل در امر ثبت نام سال تحصیلی آینده، پیش بینی شده است.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش گیلان

288100

مطالب مرتبط