رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک:

در شهر اراک ۱۹۲ مورد محبوس شدن افراد و سقوط آسانسور ثبت شده است

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: سازمان آتش نشانی اراک با ۱۱ ایستگاه مستقل و ۹۰ پرسنل رسمی همچنین ۲۵۰ پرسنل عملیاتی و نیروهای ستادی در حال خدمت گذاری است.

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک، مسعود آقا زیارتی در گفتگو با خبرنگار پرسون در این شهر، ضمن اشاره به محورهای عملیات، آموزش و پیگیری به عنوان محورهای اصلی این سازمان در ارائه خدمات، گفت: خدمات سازمان آتش نشانی از گیرکردن یک انگشتر در دست شهروندان تا بحث حوادث جاده ای و حوادث بزرگتر را شامل می شود.

وی افزود: بحث آموزش و پیشگیری نیز شامل آموزش شهروندی و آموزش درون سازمانی برای شهروندان است که در این راستا قبل از همه گیری ویروس کرونا طرح هایی مثل هر شب یک مسجد هر هفته یک محله در پارک ها و در مسجدهای پر جمعیت میان شهروندان اجرا میشد.

آقازیارتی اظهار داشت: در بحث ساخت و ساز، پیشگیری دارای محوریت بسیار مهمی است و در این راستا پس از ارایه دستورالعمل به مالک مجددا بازید صورت می گیرد و رعایت ضوابط مورد بررسی قرار میگیرد.

وی خاطر نشان ساخت: طی ۹ ماهه گذشته ۲۳۳ مورد صدور پروانه های ساختمانی، ۲۵۴ مورد نقشه کشی و ۱۷۲ مورد بازدی و مشاوره از ساختمان ها به منظور ارایه دستورالعمل های ایمنی صورت گرفته است.

رییس سازمان آتش نشانی اراک ابراز کرد: بیشترین آتش سوزی ها طی این مدت مربوط به ۴۸۵ مورد مراتع، ۹۲ مورد مسکونی، ۳۷ مورد تجاری و ۹۲ مورد نیز خودرو بوده است.

آقا زیارتی در ادامه با بیان اینکه در بحث حوادث اولین و بیشترین مورد مربوط به آسانسور است، اظهار داشت: تا پایان آذر ماه سالجاری ۱۹۲ مورد محبوس شدن افراد و سقوط آسانسور در شهر اراک ثبت شده است.

وی ۱۲۶ مورد سوانح خودرویی در اراک را یادآور شد و عنوان کرد: حوادث دیگری نیز با هماهنگی مدیریت بحران مورد پیگیری قرار می گیرد که از جمله این حوادث ۱۸ مورد بحث غریق که اجساد توسط غواصان بیرون آورده شده اند و ۱۷۰ مورد محبوس شدن حیوانات بوده که پوشش داده شده است.

آقازیارتی در ادامه با اشاره به ۱۲۱ مورد محبوس شدن افراد در منازل، تصریح کرد: از مجموع هزار و ۶۵ حوادث صورت گرفته، ۳۰ مورد منجر به فوت و ۱۹۸ مورد هم منجر به مجروح شدن افراد شده است.

230408

مطالب مرتبط