در شهر ستان محلات؛

واکسن کرونا ۷۶۷ سالمند بالای ۸۰ سال در حال تزریق است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات گفت: واکسن کرونا همزمان با سراسر کشور برای ۷۶۷ سالمند بالای ۸۰ سال در این شهرستان در حال تزریق است.

تصویر واکسن کرونا ۷۶۷ سالمند بالای ۸۰ سال در حال تزریق است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، مهدی قلیچ خانی روز دوشنبه افزود: پرونده الکترونیک افراد بالای ۸۰ سال در اختیار حوزه بهداشت قرار دارد و بنابراین از طریق تلفن و از مرکز بهداشت با آنها تماس گرفته شده و در روز و ساعت مشخص برای تزریق واکسن کرونا دعوت می شوند.

وی بیان کرد: نارنجی شدن محلات در رنگ بندی وضعیت کرونا به معنای پایان این ویروس نیست و شهروندان همچنان باید به رعایت کامل موازین بهداشتی پایبند باشند چراکه این رنگ بندی‌ها معیارهایی برای محدودیت های هوشمند و بازگشایی اصناف است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات ادامه داد: دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان با ظرفیت ۶۰۰ لیتر در دقیقه راه اندازی شده است.
قلیچ خانی اعتبار این دستگاه را ۱۶ هزار میلیارد ریال بیان کرد و افزود: دستگاه اکسیژن ساز گام بزرگی برای بهبودی بیماران کووید ۱۹ در محلات است.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال این هفته تمام می‌شود و هفته آینده واکسیناسیون افراد ۷۵ تا ۸۰ سال و بعد از آن افراد ۷۰ تا ۷۵ سال انجام می شود.

در ۴۸ ساعت گذشته ۱۸ مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده که بر این اساس، تعداد فوتی‌ها به یک هزار و ۸۶۷ نفر رسید.
شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

محلات در جنوب استان مرکزی با ۵۵ هزار نغفر جمعیت است.

286312

مطالب مرتبط