کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با پرسون تشریح کرد؛

سناریوی آمریکا برای سرپوش گذاشتن روی معضلات داخلی

دولت آمریکا برای انحراف افکار عمومی و سرپوش گذاشتن روی مسائل مختلف اجتماعی و امنیتی داخلی خود و شکاف عظیم اجتماعی که خصوصاً بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایجاد شده است از ظرفیت‌های بین المللی استفاده می‌کند. نمونه آن افزایش بودجه نظامی پنتاگون و افزایش مأموریت‌های نظامی آمریکا در نظام بین‌الملل است.
تصویر سناریوی آمریکا برای سرپوش گذاشتن روی معضلات داخلی

روح الله مدبر کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص افزایش خشونت در آمریکا اظهار داشت: افزایش خشونت‌ها، به کارگیری سلاح و کشته شدن مردم آمریکا چه به صورت جمعی و چه به صورت انفرادی به عنوان یک معضل بسیار طولانی از زمان اعلام استقلال آمریکا مشهود بوده است.

مدبر ادامه داد: دولت آمریکا برای انحراف افکار عمومی و سرپوش گذاشتن روی مسائل مختلف اجتماعی و امنیتی داخلی خود و شکاف عظیم اجتماعی که خصوصاً بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایجاد شده است از ظرفیت‌های بین المللی استفاده می‌کند. نمونه آن افزایش بودجه نظامی پنتاگون و افزایش مأموریت‌های نظامی آمریکا در نظام بین‌الملل است.

وی تصریح کرد: تحلیلگران معتقدند که آمریکا به جای دخالت در امور داخلی سایر کشورها و معرفی خود به عنوان پلیس و ژاندارم بین‌الملل به افکار جهانی، ابتدا باید امنیت، ثبات، صلح و ترویج حس زندگی مسالمت‌آمیز را در میان مردم کشور خود ایجاد کند.

این کارشناس مسائل بین‌‎الملل گفت: با توجه به این‌که آمریکایی‌ها خصوصاً در دوره بایدن فدراسیون روسیه و چین را به عنوان یک تهدید برای خود می‌بینند، به ایجاد فضایی تنش آلود در نظام بین‌الملل نیاز دارند تا بتوانند حضور خود را افزایش دهند.

وی همچنین افزود: ضعف آمریکا در مواجهه با قدرت روزافزون فدراسیون روسیه در نظام بین‌الملل سبب شده که نوعی تهدید و احساس خطر برای آمریکایی‌ها ایجاد شود. در نتیجه آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند برای مقابله ظاهری با طرف‌های روسی، چینی و سایر کشورهای مستقل یک رویارویی در نظام بین‌الملل داشته باشند. نمونه بارز آن حضور ناوهای آمریکایی در دریای اژه، مرمره و سیاه است که به دنبال ایجاد تنش با طرف روسی هستند.

روح ‌الله مدبر در پایان خاطر نشان کرد: با افزایش بودجه نظامی آمریکا تنش در نظام بین‌الملل افزایش پیدا می‌کند و به تبع آن نیاز متحدان آمریکا به خرید تسلیحات بیش‌تر می‌شود. در نتیجه آمریکا می‌تواند این بودجه را از متحدان خود خصوصاً در کشورهای عربی حاشیه خلیج همیشه فارس جبران کند.

285799

مطالب مرتبط