حدود ۱۵ هزار نفر در استان مرکزی واکسن کرونا دریافت کردند

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک گفت: حدود ۱۵ هزار نفر در استان مرکزی بر اساس اولویت‌بندی تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون واکسن کرونا را دریافت کردند.

تصویر حدود ۱۵ هزار نفر در استان مرکزی واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، یاسر قربانی روز شنبه افزود: ۱۰ هزار نفر از افراد واکسیناسیون شده در اراک و حدود پنج هزار نفر هم در سایر شهرستان های استان بوده اند.

وی اظهار داشت: کادر درمان، جانباران و پاکبانان گروه‌های جمعیتی هدف واکسیناسیون کرونا در استان بوده‌اند که واکسن برای آنان تزریق شده است.

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک گفت: سهمیه‌های تحویلی واکسن‌ به استان مرکزی تاکنون از نوع اسپوتنیک وی، باهارات هند، سینوفارم چین و واکسن آسترازنکا کره بوده است و تاکنون هیچ عوارض ناگوار و موارد بستری در افراد مشمول تزریق در استان گزارش نشده است.

قربانی افزود: ستاد ملی کرونا در نشست امروز خود برای تزریق واکسن سالمندان بالای ۸۰ تصمیم‌گیری می‌کند تا چگونگی و مکانیزم آن برای پوشش افراد سالمند اعلام شود.

وی اظهار داشت: مردم برای زدن واکسن به مراکز جامع سلامت مراجعه نداشته باشند و هر اطلاع رسانی در این زمینه از سوی رسانه‌های معتبر به آگاهی عموم رسانده می‌شود.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا از زمان همه گیری تاکنون در استان مرکزی به ۵۰ هزار و ۹۱۲ نفر رسیده است.
شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

استان مرکزی در رنگ‌بندی وضعیت کرونا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رنگ قرمز تیره نشان داده شده که بیانگر شرایط بحرانی در این استان است.

در رنگ‌بندی استان‌های کشور برای سنجش شیوع کووید ۱۹، استان مرکزی با رنگ قرمز تیره مشخص شده است که وضعیت بحرانی این خطه را نشان می‌دهد.

284397

مطالب مرتبط