شیرزادی؛ کارشناس مسایل آموزشی در گفت‌وگو با پرسون:

تاریخ مصرف برنامه «شاد» گذشته است/ سرخوردگی پنهان دانش آموزان در ادامه تحصیل

یک کارشناس مسایل آموزشی گفت: تاریخ مصرف برنامه «شاد» برای دانش آموزان یک تاریخ انقضاء دارد که بی شک این تاریخ ماه‌هاست که گذشته است و باید به دنبال روش نوین‌تری برای تداوم آموزش‌ها در فضای مجازی باشیم.

تصویر تاریخ مصرف برنامه «شاد» گذشته است/ سرخوردگی پنهان دانش آموزان در ادامه تحصیل

کردستان ـ ستار شیرزادی؛ کارشناس مسایل آموزشی در گفت وگو با خبرنگار پرسون عنوان کرد: بیش از یکسال است که دانش آموزان آموزش‌ها را از طریق فضای مجازی یا همان برنامه «شاد»، شبکه های تلویزیونی و... مشاهده می کنند و به نوعی شاهد یک تحول بزرگ در مباحث آموزشی در کشور هستیم.

این کارشناس مسایل آموزشی گفت: در این میان بسیاری از دانش آموزان از طریق اپلیکیشن شاد برنامه‌های درسی خود را دنبال می کنند و این برنامه به علت اینکه به نوعی دو طرف یعنی هم آموزگار و هم دانش آموز در آن تعامل دوسویه در فضای مجازی دارند، در روزهای نخستین از استقبال خوبی از سوی هر دو طرف یعنی آموزگار و دانش آموز برخوردار بود.

شیرزادی با اشاره به اینکه گذشت زمان مزایا و معایب برنامه «شاد» را برای همگان هویدا ساخت، اظهار کرد: با مشاهده میدانی و نیز دسترسی به آمارهای رسمی و حتی غیررسمی متوجه می شویم که بسیاری از دانش آموزان در برنامه شاد به نوعی دچار روزمرگی شده اند و اگر این رویه کماکان ادامه داشته باشد، دانش آموزانی که اکنون درس‌های خود را در این برنامه دنبال می کنند با یک افت تحصیلی فاحش روبرو خواهند شد.

این کارشناس مسایل آموزشی در ادامه سخنان خود گفت: متاسفانه علیرغم اینکه تلاش‌های بسیاری برای جذابیت برنامه شاد از سوی متولیان وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است، قید زمان، یعنی طولانی شدن این پروسه به نوعی زمینه دلزدگی دانش آموزان نسبت به برنامه «شاد» را فراهم آورده است به گونه‌ای که بسیاری از دانش آموزان به نوعی دچار یک سرخوردگی پنهان در ادامه تحصیلات خود شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید ساختار برنامه شاد را به روزتر کنیم، بیان داشت: اگر برنامه شاد همانند گذشته کار خود را انجام دهد باید منتظر فاجعه تحصیلی در بین دانش‌آموزان کشور باشیم تا جایی که حتی دانش‌آموزان نخبه نیز از این مهم مستثنی نیستند.

شیرزادی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: تاریخ مصرف برنامه «شاد» برای دانش آموزان یک تاریخ انقضاء دارد که بی‌شک این تاریخ ماه‌هاست که گذشته است و باید به دنبال روش نوین تری برای تداوم آموزش‌ ها در فضای مجازی باشیم.

آیین مهر ـ استان کردستان

283562