یک کارگردان جوان اصفهانی در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

کارگردان زندگی خودت باش

کارگردان جوان اصفهانی با بیان اینکه معتقدم است باید کارگردان زندگی خودت باشی گفت: ساختن فیلم در سینما را دوست دارم و برای آن شبانه روز تلاش می کنم.
تصویر کارگردان زندگی خودت باش

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، مهسا کریمی؛کارگردان جوان تلویزیون تهران و اصفهان که در تولید فیلم ها و برنامه های تلویزیونی و سینمایی (فیلم های داستانی و برنامه های تلویزیونی ) موفق بوده است، اخیرا تفکراتی مبنی برساخت کار بلند (سینمایی ) را در سر دارد.

فرصت را غنیمت شمردیم و مصاحبه با ایشان را حائز اهمیت دانستیم. وی تحصیلات خود را در رشته سینما و کارگردانی و فیلم سازی به ثمر رسانده است و سابقه هنرجویی در دوره های کارگردانی اصغر فرهادی و استاد طاهری دوست را داشته است.

مهسا کریمی به‌غیر از علاقه مندی به سینما در رشته مهندسی صنایع صنعتی مدرک دکترا را اخذ کرده است. فیلم های کوتاه «وقت اضافه»، «در همین شهر در همین نزدیکی»، « عروسک‌کوکی ( که در جشنواره های داخلی و خارجی خوش درخشید) »، «حباب»، « افسانه » و « سریال به رنگ مهتاب» از نمونه کارهای این کارگردان جوان است.

کارگردان با استعداد سینما و تلویزیون در مورد همکاری با صدا و سیما می گوید: در طی سال هایی که درس می خواندم با صدا و سیما همکاری های مختلفی داشتم یکی از علاقه‌مندی‌های من سوییچ برنامه های زنده است و بیشتر اوقات زندگی‌ام را در اتاق فرمان زندگی می‌کنم.

وی درباره هماهنگی کارهای تلویزیونی و سینمایی ادامه می دهد: چند برنامه مصوب شده مهم و بزرگ در دست اقدام دارم و ترافیک ذهنی من را بسیار بالابرده است ولی با این‌حال فیلم های سینمایی جایگاه خود را دارند و برایشان برنامه‌ریزی لازم را انجام می‌دهم و در مرحله پیش‌تولید نخستین فیلم بلند سینمایی خود هستم ، سال های زیادی است که با تلویزیون همکاری دارم اما از یکجایی حس کردم فعالیت های خود را باید در مدیوم سینما ادامه بدهم. قطعا ساختن فیلم برای سینما را خیلی دوست دارم و برای آن شبانه روز تلاش می کنم.

مهسا کریمی در پاسخ به خبرنگار سایت خبری پرسون مبنی بر درون‌مایه فیلم هایش که بیشتر متمایل به سورئال است چنین می گوید: من کار های سورئال ( فراتر از تخیل) را خیلی دوست دارم. از راز و رمزها و ابهامات همیشه استقبال می‌کردم به همین دلیل دوست داشتم مخاطب را غافلگیر کنم. «وقت اضافه» و « عروسک‌کوکی » از دسته فیلم های سورئال ساخته‌شده در آثارم به شمار می‌آیند.

کارگردان جوان اصفهان درباره علاقه مندی هایش به هنر هایی به‌غیر از سینما خاطرنشان می کند: من عاشق عکاسی طبیعت و محیط صنعتی هستم و کماکان با رشته صنایع که خواندم بی‌ارتباط نیستم. یکی از فانتزی های زندگی من موسیقی (ویالون) است. همچنین در ساخت پیام بازرگانی و تیزرهای تبلیغاتی بسیار فعال هستم. همیشه برای نویسندگی و ایده زمان های زیادی را صرف می‌کنم ، فیلم هایی که روایت غیرخطی دارند را بسیار دوست دارم ؛ و سعی می‌کنم بین علاقه‌مندی‌هایم هارمونی و تناسب را ایجاد کنم. همچنین کار دوبله، اجرا و گویندگی رادیو از دیگر فعالیت های خستگی‌ناپذیر بنده است.

مهسا کریمی کارگردان و تهیه‌کننده فیلم « عروسک‌کوکی » که به‌صورت روایت غیرخطی فیلم را ساخته است درباره مسائل فنی فیلم عنوان می کند : همیشه سعی کردم انسان خلاق و نوآوری باشم و دکوپاژهای متفاوت و خاصی را تجربه کنم. ازاین‌رو دکوپاژهای عجیب‌ و غریب را دوست دارم چراکه به من احساس خوبی می‌دهد . فیلم عروسک‌کوکی من بهترین فیلم سال روایتی غیرخطی با دکوپاژی متفاوت، قوی‌ترین و خلاقانه‌ترین فیلم من بود که برای این فیلم جوایز متعددی گرفتم.

مؤسس "رادیو نصف جهان اصفهان" درباره فیلم سازی موردعلاقه و دغدغه‌های خود می افزاید:

من علاقه شدیدی به آثار « اصغر فرهادی » و «سعید روستایی» دارم . به‌شخصه از سن کم برای چرخه صنعت تولید تلویزیون و سینمای ایران، خیلی تلاش کردم و معتقدم فیلم ساختن مهم نیست ، فیلم خوب ساختن مهم است، تا زمانی که شما به‌عنوان یک فیلم ساز فیلمی نساخته ای کسی به شما نمی‌گوید چرا فیلم نساخته ای؟ اما زمانی که تصمیم به این کار گرفته می‌شود حق نداریم پول، عوامل ، تجهیزات و مهمتر از همه ‌وقت هشتاد میلیون ایرانی را از بین ببریم. یکسری افراد فقط کارنامه خود را سیاه می‌کنند و به صنعت سینما و تلویزیون آسیب می‌رسانند . گاهی اوقات ناراحت می‌شوم که چرا باید به افرادی که شایستگی این کار را ندارند مجوز داده شود . مسیری که تا به الان طی کردم انصافاً مسیر سختی بوده است . من آدمی هستم که دوست ندارم به هر قیمتی بالا بروم .

وی درباره برنامه های آینده خود بیان می کند : در ابتدای برنامه‌ریزی طرحی برای معضلات اجتماعی هستیم تا بتوانیم با تصویرمان در جهت حل مشکلات جامعه کمکی کرده باشیم . در این مورد هدف من و گروهم ساخت سریال برای شبکه خانگی و ارائه آن به شکل گسترده است. مضمون کار ما بیشتر متمرکز بر بحث دختران و پسران جوان جامعه و مشکلات آن هاست . به‌گونه‌ای که فیلم را گروهی از جوانان دوست داشته باشند و برایشان هدفمند باشد. هدف‌گذاری‌های من به‌عنوان کارگردان کمک به ایجاد « امید» در جامعه است به‌طوری‌که بتوانیم با کمک شبکه خانگی جامعه را از حالت ناامیدی نجات دهیم. من عاشق ایده هستم نه پیام دادن و دوست دارم مردم ایده های من را درک کنند در ادامه باید بگویم

زندگی شبیه فیلم سینمایی با سکانس هایی است که از تجربیات شما ساخته‌ می شود.

گفت وگو ازمحمد بزرگ

281238

مطالب مرتبط