ارسلان امیری کارگردان کردستانی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

فیلمبرداری سینمایی «زالاوا» پایان یافت/ استفاده از بازیگران خوش آتیه سینما

کارگردان فیلم «زالاوا» گفت: کار فیلمبرداری و تدوین اولیه فیلم سینمایی بلند «زالاوا» به پایان رسید و در آینده ای نزدیک آماده اکران می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، هنرمندان بسیاری در استان کردستان و مناطق کُردنشین داریم که در عرصه سینمایی خودنمایی می کنند.

بسیاری از این چهره های سینمایی اکنون به شهرت کشوری و حتی بین المللی رسیده اند.

وجود استعدادهای هنری در کردستان، این استان را به خطه ای مهم و تاثیرگذار در سینمای ایران مبدل کرده است در حالی که کردستان به علت دوری از مرکز از نداشتن بسیاری از امکانات رنج می برد.

قبل از شیوع ویروس کرونا، ارسلان امیری؛ کارگردان جوان کردستان فیلمبرداری فیلم سینمایی بلند «زالاوا» را آغاز کرد و خوشبختانه قبل از شدت گرفتن ویروس کرونا و قرمز شدن وضعیت در کردستان، مراحل فیلمبرداری این سینمایی به پایان رسید.

ارسلان امیری؛ کارگردان فیلم «زالاوا» در این باره به خبرنگار پرسون گفت: فیلم سینمایی «زالاوا» اولین تجربه من در ساخت و کارگردانی یگ فیلم بلند است که امیدوارم آکران آن با استقبال خود مخاطبیان روبرو شود.

این کارگردان جوان کردستانی ادامه داد: کار فیلمبرداری سینمایی «زالاوا» در روستای «شیان» در اطراف شهر سنندج انجام گرفته است.


بیشتر بخوانید:

کارگردان کردستانی دیپلم افتخار ساخت بهترین فیلم کوتاه را دریافت کرد

کارگردان جوان کردستانی بعنوان داور جشنواره «فیلم انگلیس» انتخاب شد


امیری بیان داشت: البته یکی از لوکیشن های فیلم به علت نبود موقعیت مناسب در کردستان، در بخش «خرمرود» استان همدان فیلمبرداری شده است.

کارگردان فیلم سینمایی «زالاوا» تاکید کرد: خوشبختانه نسخه‌ اولیه‌ تدوین فیلم توسط «عماد خدابخش» از تدوین گران خوب کشور به پایان رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: عنوان فیلم «زالاوا»، کُردی است و در رسم‌الخط زبان کردی، بصورت «زال ئاوا» نگاشته می شود که به معنی زال‌آباد است، داستان فیلم به یک ماجرای واقعی می‌پردازد که سال‌ها پیش در روستا و پاسگاه منطقه‌ دره سفید و زالاوا به وقوع پیوسته است.

امیری در پایان سخنان خود گفت: سعی و تلاش ما بر این بوده است که در این فیلم از عوامل و بازیگران آتیه دار استفاده کنیم.

براساس این گزارش؛ بازیگران این فیلم سینمایی بلند؛ فریدون حامدی، باسط رضایی، شاهو رستمی، نوید پورفرج، صالح کریمی، زاهد زندی، هدی زین‌‌العابدین، پوریا رحیمی‌سام و... هستند.

عباسعلی ـ استان کردستان

223874

مطالب مرتبط