معاون محیط زیست استان مرکزی خبر داد؛

نظارت بیشتر دردفن پسماندهای عفونی در موج چهارم کرونا

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: با سرعت انتشار بالای ویروس کرونا در روزهای اخیر و خیز بلند کووید ۱۹، برنامه‌های نظارت بر دفن پسماندهای عفونی و بیمارستانی اراک افزایش یافته است.
تصویر نظارت بیشتر دردفن پسماندهای عفونی در موج چهارم کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، مهدی مصطفوی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: احتمال افزایش پسماندهای بیمارستانی و عفونی به ویژه در دستکش، دستمال کاغذی و ماسک با شروع پیک چهارم بیماری کرونا وجود دارد که در این خصوص آمار دقیقی از میزان افزایش این نوع پیمان ها وجود ندارد اما، مدیریت اصولی این نوع پسماندهای پر خطر به عنوان یک اولویت در پیشگیری از شیوع بیشتر با جدیت دنبال می شود.

وی بیان کرد: بیمارستان‌های استان مرکزی به دستگاه بی‌خطر کننده پسماند(اتوکلاو) مجهز است و عملیات لازم در عفونت زدایی از پسماندها انجام می‌شود و سایر پسماندهای پزشکی نیز پس از جمع آوری، در ترانشه‌ای جداگانه دفن و از طریق آهک پاشی گندزدایی و عملیات خاک پوشانی دفع می‌شوند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: نظارت کارشناسان محیط زیست به‌صورت مستمر و با جدیت بیشتر ادامه دارد تا تمام ضوابط مربوط به چرخه مدیریت صحیح زباله‌های کرونایی از مرحله تولید تا دفع نهایی رعایت شود.

مصطفوی اظهار داشت: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی از جمله دور انداختن دستکش‌ها و ماسک‌های مصرفی با ملاحظات زیست محیطی از الزامات مقابله با ویروس کرونا است و انتظار می‌رود که مردم از رها کردن این پسماندها در محیط زیست خودداری کنند.
وی تاکید کرد: رها کردن این پسماندها در محیط باعث آلودگی آب، خاک و هوا می‌شود و مردم باید این پسماندها را در داخل کیسه قرار داده و در سطل دردار بیندازند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

280805