رئیس اتاق اصناف استان مرکزی خبر داد:

آغاز محدودیت گروهای شغلی در اراک، ساوه و دلیجان به دلیل شیوع کرونا

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: محدودیت فعالیت گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در شهرهای اراک، ساوه و دلیجان با نارنجی شدن وضعیت به دلیل شیوع ویروس کرونا در این استان آغاز شد.
تصویر آغاز محدودیت گروهای شغلی در اراک، ساوه و دلیجان به دلیل شیوع کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، جمشید زند روز چهارشنبه افزود: گروه های شغلی سه شامل بازارهای موقت؛ مهدهای کودک؛ تالارهای پذیرایی؛ رستوران ها؛ موزه و باغ وحش ها؛ استخر های سرپوشیده؛ سینما و تئاتر هستند که با نارنجی شدن شهرها تعطیل هستند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: باشگاه‌های ورزشی و ورزش‌های پُربرخورد ازجمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها، قهوه خانه‌ها، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی، باشگاه‌های ورزشی سالنی، پارک‌ها و مراکز تفریحی نیز در گروهای شغلی چهار تعطیل هستند.

زند افزود: واحدهای صنفی در صورت رعایت نکردن قوانین محدودیت فعالیت صنفی برابر قانون مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: لازم بود ستاد ملی کرونا با توجه به تجربه سال گذشته در نحوه و چگونگی مسافرت‌های نوروزی تجدیدنظر میکرد، تا کسبه دچار محدودیت‌ها نمی‌شدند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: ۵۰ درصد صنوف استان با شیوع ویروس کرونا دچار خسارت غیرقابل جبران شده‌اند و تسهیلات حمایتی نیز مشمول همه این واحدها نشده است.

۵۷ هزار صنف مختلف زیر نظر یک‌صد و ۷۳ اتحادیه صنفی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت دارند.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.

279499