رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

۱۱۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان مرکزی شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: ۱۱۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در استان مرکزی شناسایی شد.
تصویر ۱۱۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان مرکزی شناسایی شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، محمد جمالیان روز دوشنبه افزود: یک نفر نیز بر اثر این بیماری در ۲۴ ساعت گذشته در این استان جان باخته است. وی بیان کرد: با ثبت این تعداد فوتی در ۲۴ ساعت اخیر؛ شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در استان مرکزی از زمان شیوع کرونا تاکنون به یک هزار و ۴۹۸ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: تعداد موارد مبتلا به کرونا از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۳۸ هزار ۶۳۱ نفر رسیده است.
دکتر جمالیان افزود: از تعداد ۱۱۶ مورد جدید در استان ۳۸ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند.
شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.
بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یک میلیون و ۸۰۱ هزار و ۶۵ نفر تا اول فروردین ۱۴۰۰ در کشور به طور قطعی به بیماری کووید۱۹مبتلا شده و تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۶۱ هزار و ۷۹۷ نفر رسیده است.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و۴۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

278527