انتخابات سال ۱۴۰۰ یکی از مهم‌ترین انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه استکبار و دستگاه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا سعی دارند از طریق ایجاد جو روانی از شبهه و تأثیر کم رأی مردم در انتخابات، اقشار مختلف جامعه را از حضور در انتخابات دلسرد کنند گفت: انتخابات سال ۱۴۰۰ را می‌توان مهم‌ترین انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی نامید.
تصویر انتخابات سال ۱۴۰۰ یکی از مهم‌ترین انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی است

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، رسول فرخی با بیان اینکه انتخابات سال ۱۴۰۰ یکی از مهم‌ترین انتخابات در تاریخ جمهوری است، اظهار کرد: مردم سالاری دینی یک اصل اساسی در جمهوری اسلامی بوده و مردم خود سرنوشت خود را تعیین می‌کنند، لذا از این رو انتخابات سال ۱۴۰۰ را می‌توان مهم‌ترین انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی نامید.

وی با اشاره به دلایل اهمیت انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه امسال، گفت: استکبار و دستگاه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا سعی دارند از طریق ایجاد جو روانی از شبهه و تأثیر کم رأی مردم در انتخابات، اقشار مختلف جامعه را از حضور در انتخابات دلسرد کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات منجر به قدرتمند شدن کشور می‌شود، تصریح کرد: حضور پرشور مردم و افزایش مشارکت در انتخابات منجر به افزایش قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه و از دید جهانیان می‌شود، زیرا تنها راه مقابله با استکبار اقتدار ملی بوده و یکی از معیارهای اقتدار ملی نیز حضور پرشور مردم، هوشیاری، انگیزه زیاد و سرپا بودن آنان است.

فرخی نقش مسئولان در حضور پرشور مردم در انتخابات را بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: دوره دوم انقلاب دوره بالندگی است و به همین دلیل حضور مردم در انتخابات بسیار مهم و تأثیر گذار است زیرا حلال بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت جایگاه رئیس جمهور در کشور، افزود: رئیس جمهور باید برای اداره کشور نیازمند داشتن برنامه و طرح در همه عرصه‌ها و حوزه‌ها است.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه همه اقتصاد، بودجه و امکانات حکومتی و دولتی در اختیار رئیس جمهور قرار دارد باید بتواند برای حل مشکلات کشور از وزرای کارآمد و با تجربه و از نیروی جوان استفاده کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر لزوم توجه به افزایش مشارکت مردم در انتخابات، گفت: مقام معظم رهبری شاخص‌های رئیس جمهور در تراز انقلاب اسلامی را اعلام کرده و فرمودند مردم باید بر اساس این شاخص‌ها رأی بدهند.

وی تأکید کرد: با توجه به این شاخص‌ها باید از فرد گرایی و دو قطبی سازی دوری کرده و این ملاک‌ها را در بین مردم بازگو کنیم و زمینه افزایش مشارکت و کارآمدی فراهم کنیم.

فرخی با اشاره به اینکه چهره‌های شاخص کشور باید به مردم در شناسایی رئیس جمهور با شاخص‌های ضد استکباری کمک کنند، تصریح کرد: با کفایت بودن، داشتن ایمان، عدالت‌خواه و ضد فساد، دارای عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی‌های داخلی، معتقد به جوانان به عنوان پیشران حرکت عمومی کشور و امیدوار به آینده مهم‌ترین ویژگی‌های رئیس جمهور در تراز جمهوری اسلامی است.

منبع: مهر

278543

مطالب مرتبط