رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

سنندج و مریوان به وضعیتی مشابه خوزستان دچار می شوند/ افزایش بی تفاوت مردم کردستان به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به اینکه مردم در استان نسبت به کرونا بی تفاوت شده اند احتمال اینکه دو شهر مریوان و سنندج به وضعیتی همانند خوزستان دچار شوند دور از انتظار نیست.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان،دکتر فرزین رضاعی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز در جلسه ستاد کرونای کردستان عنوان کرد: طبق بررسی های به عمل آمده میزان کشندگی و سرایت ویروس کرونای انگلیسی از کروناهی ووهان بسیار بیشتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه شهرستان دیواندره در این استان دارای وضعیت نارنجی است، افزود: در حال حاضر وضعیت شهر سنندج در بحث کرونا زرد می باشد و امیدواریم که این وضعیت به سمت وضعیت نارنجی و قرمز با توجه به بی تفاوتی های مردم نرود.

دکتر رضاعی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: از سوی وزارت بهداشت و درمان 1400 دُز واکسن کرونا به کردستان اختصاص یافته است که 220 دُز آن به سالمندان این استان تزریق می شود.

وی با اشاره به اینکه 1450 بیمار خاص و سرطانی در استان کردستان به زودی واکسن کرونا دریافت می کنند، بیان کرد: با وجود اینکه در برخی از شهرستان های کردستان همانند مریوان شاهد وضعیت آبی هستیم متاسفانه مردم در بحث کرونا بی تفاوت شده اند که بی شک این رویه باعث می شود که دوباره شیوع کرونا در این شهرستان اوج بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از سوی دیگر از شهروندان و هم استانی های محترم درخواست داریم که با توجه به شرایط ویژه کنونی نه به مسافرات بروند و به میزبان مسافران باشند.

دکتر رضاعی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به اینکه مردم در استان نسبت به کرونا بی تفاوت شده اند احتمال اینکه دو شهر مریوان و سنندج به وضعیتی همانند خوزستان دچار شوند دور از انتظار نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه افزود: در حال حاضر اکثر شهرهای کردستان در وضعیت آبی هستند که این وضعیت محدودیتی را شامل نمی شود و همین امر می تواند خطرات در آینده داشته باشد.

فاطمه عباسعلی ـ استان کردستان

278161