رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفت وگو با پرسون:

وجود 140 هزار دام سبک و سنگین در مریوان/تولید سالیانه 20 هزار تن شیر در کردستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در حال حاضر 20 هزار راس گاو شیری در 225 واحد صنعتی استان کردستان وجود دارند که تولید سالیانه شیر این گاوداری ها بیش از 20 هزار تن می باشد.

کردستان ـ محمدفرید سپری؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار پرسون عنوان کرد: براساس آخرین آمارها بیش از 17 هزار راس دام سنگین و نیز 123 هزار راس دام سبک در شهرستان مریوان وجود دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تاکید کرد: با این تعداد دام سبک و سنگین، مریوان به عنوان قطب دامپروری کردستان شناخته می شود و محصولات دامی این شهرستان رتبه اول در استان را در اختیار دارد.

سپری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توزیع کنسانتره یارانه ای در بین 7 کارخانه و کارگاه تولید خوراک دام در سطح استان کردستان، افزود: در حال حاضر 20 هزار راس گاو شیری در 225 واحد صنعتی استان کردستان وجود دارند که تولید سالیانه شیر این گاوداری ها بیش از 20 هزار تن می باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: با وجود نوسانات بازار و مشکلات اقتصادی، در سالجاری توانستیم که 9883 تن نهاده های دامی را به صورت منظم در بین واحدهای صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی کردستان توزیع کنیم.

سپری در پایان سخنان خود گفت: توزیع کنسانتره یارانه دار در بین 7 کارخانه تولید خوراک دام در کردستان انجام شده است که این مقدار شامل 5607 تن جو، 2459 تن ذرت، ۵۰۰ تن سویا و ۵۳۳ تن کنجاله کلزا می باشد.

فاطمه عباسعلی ـ استان کردستان

257634