سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور:

۱۱ هزار امدادگر هلال احمر در طرح نوروزی سراسر کشور مشارکت می کنند

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور گفت: در طرح نوروزی قرار است ۱۱ هزار تن از نیروهای امدادی و نجاتگر این جمعیت همگام با سایر ارگان های دست اندرکار مشارکت و ارائه خدمت کنند.
تصویر ۱۱ هزار امدادگر هلال احمر در طرح نوروزی سراسر کشور مشارکت می کنند

به گزارش سایت خبری پرسون ازمرکزی، «مهدی ولیپور» روز پنجشنبه در سفر به ساوه که با هدف نظارت بر نحوه برگزاری آزمون کشوری ایثار در بخش بانوان و همچنین بازدید از پایگاههای این شهرستان انجام شد، به خبرنگاران گفت: هر سال از ۲۵ اسفند همگام با سایر ارگان های دست اندرکار مانند اورژانس، راهداری و پلیس راه، طرح نوروزی جمعیت هلال احمر نیز شروع می شود.
وی افزود: امسال علاوه بر ۵۶۱ پایگاه ثابت که به صورت شبانه روزی خدمات امداد و نجات ارائه می کنند، ۲۰ پست موقت هم ایجاد خواهیم کرد.
وی گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا ماموریت جدیدی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای جمعیت هلال احمر تعریف شده و قرار است در کنار نیروهای وزارت بهداشت مبادی ورودی مسافری کشور مانند فرودگاه ها و نقاط مرزی را کنترل و غربالگری کنیم که در صورت نهایی شدن این طرح، شمار پست های موقت به ۳۲ مورد افزایش می یابد.
به گفته سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، در نوروز پیش رو حدود ۱۱ هزار تن از افراد امدادی و نجاتگر فعالیت خواهند کرد و در این راستا از ظرفیت ۲ هزار دستگاه خودرو امداد و نجات و همچنین توان ۲۲ فروند بالگرد امدادی استفاده خواهد شد.

ولیپور در خصوص آزمون کشوری ایثار در بخش بانوان که به میزبانی جمعیت هلال احمر ساوه برگزار شد، گفت: در این آزمون افرادی که بتوانند از ۱۰۰ امتیاز تست جسمانی نصف آن را کسب کنند می توانند وارد مرحله مهارتی شوند و در این بخش هم باید بتوانند ۵۰ امتیاز از حد نصاب لازم را به دست آورند.
وی تاکید کرد: در آزمون کل کشور ۲ هزار و ۵۰۰ نفر خانم و آقا شرکت کردند که حدود ۳۰۰ نفر را بانوان تشکیل می دهند و تاکنون ۴۰۰ نفر موفق به قبولی در مراحل جسمانی و مهارتی شده اند.

245978