برای نخستین بار در کشور؛

نهال و پیوندک گردوی تویسرکان برچسب آبی گرفت

برای نخستین بار در کشور نهال و پیوندک گردوی تویسرکان نشان اصالت و سلامت محصول گرفت.

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، مجید مسلمی راد مدیر تعاون روستایی استان همدان از ارائه مجوز چاپ برچسب آبی برای نهال و پیوندک گردو نخستین بار در کشور از طرف موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال کشور برای زنجیره تولید نهال گردوی پیوندی اتحادیه تعاونی تولید استان همدان در تویسرکان خبر داد.

وی افزود: اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید روستایی استان همدان بعد از دو سال تلاش بی وقفه نخستین بار در کشور موفق به دریافت گواهی برچسب آبی نهال و پیوندک گردو شد.

مدیر تعاون روستایی استان همدان ادامه داد: این اتحادیه در سال ۱۳۹۷ نخستین زنجیره نهال و پیوندک گواهی شده را در شهرستان تویسرکان راه اندازی کرد.

مسلمی راد تصریح کرد: بزرگترین باغ مادری گردوی خاورمیانه از طریق اتحادیه تعاونی تولید استان همدان زیر نظر موسسه ثبت و گواهی نهال و بذر احداث شده و طی مدت فعالیت همواره آزمایشات مربوط به سلامت نهال‌ها را جهت عاری بودن از عوامل ویروسی و شبه ویروسی پیگیری کرده است.

وی بیان کرد: پس از انجام آزمایشات مکرر، مجوز نصب برچسب آبی بر روی پیوندک‌ها و نهال‌های ارقام چندلر، پرشیا، کاسپین، چالدران و الوند این مجموعه صادر شده که نشان از اصالت و سلامت محصولات تولیدی توسط اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید روستایی استان همدان دارد.

مدیر تعاون روستایی استان همدان این اقدام را گام ارزشمندی در ارتقاء کیفیت تولید نهال پیوندی و پیوندک گردو در کشور دانست و ابراز امیدواری کرد علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی، راه برای حضور در بازاری‌های خارج از کشور نیز بر روی محصولات تولید شده در زنجیره تولید نهال و پیوندک گواهی شده گردو فراهم شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

233064

مطالب مرتبط

نظرات شما ( 1 نظر )

مبینا |
شنبه 16 اسفند 139921:57
گردوی لیبل ابی تویسرکان رو از کجابخریم یک راه ارتباطی داخل مطالب سایت قراربدید ممنون