مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفتگو با پرسون؛

طلوع فجر فاطمی در امامزادگان و بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه کشور به عنوان قطب فرهنگی میزبان مردم در ایام ولادت بانوی دوعالم فاطمه زهرا (س) و دهه فجر هستند، به همین جهت برنامه های متنوعی به مناسبت این ایام با رعایت کلیه پروتکل ها در این اماکن پیش بینی شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام حسین زارع زاده، در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به برگزاری جشن های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در امامزادگان، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان اظهار کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه کشور به عنوان قطب فرهنگی میزبان مردم در ایام ولادت بانوی دوعالم فاطمه زهرا (س) و دهه فجر هستند، به همین جهت برنامه های متنوعی به مناسبت این ایام با رعایت کلیه پروتکل ها در این اماکن پیش بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد به ویژه برنامه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و امام خمینی ره اشاره کرد و گفت: با توجه به جایگاه والای بهانه خلقت، حضرت زهرا سلام الله علیها و لزوم بزرگداشت این روز و نیز ترویج فرهنگ فاطمی ، برنامه ای با عنوان فجر فاطمی ، در شب و روز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها همراه با قرائت دعای توسل در بقاع متبرکه اجرا می گردد.

زارع زاده ادامه داد : با توجه به شرایط خاص کنونی جامعه یکی از برنامه های قابل اجرا در این ایام مبارک را اجرای عقد 5 زوجین در کنار ضریح مطهر امامزاده سیدجعفر محمد (ع) اشاره کرد و گفت در کنار این برنامه 10 جهیزیه کامل تهیه و در اختیار زوج های جوان نیازمند قرار میگردد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ضمن اشاره به اجرای برنامه های شب 22 بهمن افزود: برنامه ریزی صورت گرفته جهت برگزاری مراسم ویژه شب 22 بهمن با عنوان ( لبیک یا امام ) در بقاع متبرکه شاخص و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار میگردد.

وی گفت: مراسم روز 22 بهمن صرفا به شیوه خودرویی و موتوری در خیابان های سطح شهر و همچنین اجرای سخنرانی نیز از طریق فضای مجازی بصورت زنده پخش میگردد.

حجت الاسلام زارع زاده از برنامه های مختلف دیگر این ایام گفت : آذین بندی و تبلیغات محیطی بقاع متبرکه ، غبارروبی مزارشهدا واقع در بقاع متبرکه،دیدار با خانواده معظم شهدا،برگزاری سالروز ولادت حضرت زهرا(س) ، پخش نواهای انقلاب و طنین انداز شدن ندای الله اکبر در بقاع متبرکه برنامه هایی است که اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گفت: راه اندازی کاروان شادی در سطح شهر یکی از ویژه برنامه هایی که است که در دهه فجر صورت خواهد گرفت.

وی هدف از اجرای این برنامه‌ها را تکریم چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و همچنین تبیین گفتمان این نهضت الهی و بیان خدمات نظام برای ملت بزرگ ایران عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه دهه فجر فرصتی مناسب برای تبیین و تشریح گفتمان و پیام‌های حیات‌بخش انقلاب اسلامی است، ادامه داد: ایام سالگرد پیروزی نهضت الهی انقلاب اسلامی همچنین زمانی مغتنم برای تبیین و تشریح خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دستاوردهای ارزشمند این انقلاب الهی برای جامعه امروز بوده که باید قدردان آن بود.

زارع زاده گفت:محافل انس با قران کریم به صورت مجازی و همچنین به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

230722