عابدینی در گفت و‌گو با پرسون؛

سیاست آمریکا در غرب آسیا بستگی به تأمین منافع رژیم صهیونیستی دارد

یک کارشناس مسائل بین الملل با بیان این که حضور و یا خروج کشورها از برجام اهمیت ندارد گفت: مهم ترین مسئله برای ایران رفع تحریم های ظالمانه است. 

حسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پرسون در خصوص رویکرد بایدن در غرب آسیا گفت: رژیم صهیونیستی در 70 سال گذشته مهم ترین چالش در منطقه غرب آسیا است. این رژیم مانند یک غده سرطانی سلول های سالم را ویران کرده و به اشغال، ترور و جنایت دست می زند. بنابراین چاره اندیشی برای غرب آسیا به نوع نگاه به رژیم صهیونیستی بازمی‌گردد.

عابدینی بیان کرد: بریتانیا و آمریکا در چهارچوب اعلامیه بالفور زمینه شکل گیری رژیم صهیونیستی در قلب امت اسلامی را فراهم کردند.

وی افزود: در این سال ها همواره دموکرات ها و جمهوری خواهان در آمریکا از این رژیم حمایت کرده اند. در دوران ریاست جمهوری بایدن تغییر بنیادی و ماهوی در سیاست آمریکا ایجاد نخواهد شد. دولت بایدن نیز بهتر است دولت اوبایدن تلفیقی از بایدن و اوباما خوانده شود هیچ گونه تغییری نسبت به رژیم صهیونیستی نخواهد داشت و مانند قبل تامین امنیت و حمایت از آن را بر عهده خواهد گرفت.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: در جهت تأمین منافع اسراییل در منطقه، جمهوری اسلامی ایران همچنان دشمن اسراییل و آمریکا خواهد ماند. کشورهای عربی در صورتی که روابط صمیمانه ای با اسراییل داشته باشند تحمل خواهند شد.

عابدینی گفت: به طور کلی آمریکایی ها به اوج گیری و شکل گیری روابط مستحکم میان کشورهای اسلامی علاقه ای ندارند. بنابراین همچنان بایدن تفرقه میان کشورهای اسلامی را در دستور کار خود قرار می دهد.

وی در رابطه با بازگشت آمریکا به برجام بیان کرد: حضور و یا خروج آمریکا از برجام اهمیت ندارد. زمانی که ایالات متحده در برجام حضور داشت اقدامات مثبتی انجام نداد که حال از بازگشت آن ها به برجام استقبال کنیم.

عابدینی در پایان تأکید کرد: مهم ترین مسئله در موضوع برجام پایبندی این کشور به تعهدات خود است. بازگشت به برجام بدون رفع تحریم ها چه فایده ای برای ایران دارد؟
این کارشناس مسائل بین الملل در پایان تأکید کرد: سه کشور اروپایی، آلمان، فرانسه و انگلیس بدون منفعتی برای ایران در برجام حضور دارند. صرف عضویت این کشور ها مشکلات ما را رفع نکرده است. سرمایه گذاری ایران در این کشورها، رفع تحریم های ظالمانه، انتقال پول، خرید دارو، فروش نفت و بازگشت پول حاصل از آن از جمله مواردی است که انجام نشده است. بنابر این بودن و یا نبودن این کشورها در برجام گشایش اقتصادی ایجاد نمی کند.

229988